~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Tengahari 13 November 2007

Arinie merupakan hari terakhir Kamarul di Zelan dan juga hari terakhir Kamarul di tanah air, sebabnya sok petang Kamarul akan berangkat ke Saudi Arabia. Kamarul yang setia ngan Zelan... sedia berkhidmat untuk Zelan walaupun ke luar negara. Ahaksssss...
So memandangkan Kamarul akan meninggalkan tanah air dan juga makanan makanan Malaysia, aku ngan Liza saje mengajak Kamarul ke abak asam pedas. Kirenye pewel kecil-kecilan lah nie. Perghhh lame tak pekene nie asam pedas abak... Sekali makan terangkat bebbb, mak mentua lalu pun tak pasan. hehehehh...
Selepas puas menjamu selera kami pun kembali ke opis. Namun dalam perjalan balik ke opis banyak gak cerita yg kami bualkan. Hinggalah kepada cite doa terang hati. Aku yang suke bercerita pasal keletah anak2 sedara aku, meneruskan cite pasal si Ayee membaca doa terang hati... Bagussss anak sedara aku yg sowang nie. Umo baru 5 tahun dah apal doa terang ati.
Dalam borak2 petang kuarga aku...
Sape pandai bace doa terang ati? Mak aku bertanye...
Ayee menjawab: "Nenek, nenek.. Ayee tauu bace doa terang ati, kat sekolah Ayee selalu bace doa terang ati."
Kemudian mak menjawab: "Okey, cube Ayee bace doa terang ati. Smua orang nak dengar."
Kemudian dengan bangga dan megahnye Ayee mula membaca...
"Bismillahhirrahmannirrahimmmm... Yassinnnnn....."
Belum pun habis 5 ayat yang dibaca oleh Ayee, aku dan kuarga yang lainnye berdekah2 ketawe dengan gelagat si Ayee nie. Ayee pun ape lagi, tersenyum dan tersipu2 malu. Kemudian aku terangkan pada Ayee bahawa ape yang dibacenye sebentar tadi bukanlah doa terang hati. Selepas bercerita ngan Kamarul dan Liza... 2 2 orang kawan aku nie pun dok gelak same. Belum habis bercerita Liza menyambung kate2 aku.
"Laa kan senang je doa terang hati tu". Kemudian dengan bangganya Liza membaca, "Allahummabarik lana... kann".
Kamarul menjawab: "itu bukan doa terang hati lahh..."
Liza menjawab: "ehh betollah.. "Allahummabarikhlana fimarazakhtana wakina azabannar"
Habis sepotong ayat Liza bace dengan konfidennye...
Aku dengan Kamarul ape lagi, puas kami dok gelak dalam kerete yang masih bergerak. Naik meleleh air mate aku gelakkan si Liza nie punye kelaku. Lepas puas gelak, aku menjawab. "itu bukan doa terang hati, tapi tu doa makan laaaaa." dan kemudiannya Kamarul menyambung dan membetulkan Liza...
Hehehehe tu lah kisahnye tengahari terakhir kami bersama Kamarul. Semoga Kamarul selamat sampai ke Saudi, semoga selamat hendaknye menjalankan tugas di sane dan semoga selamat juga kembali ke tanah air selepas 4 bulan di tanah Arab. Oittt Kamarul jangan ko lupe kami di sini. Anddd jangan lupe ym ym aku selalu. Nanti sebelum ko balik Malaysia aku nak wat pesanan kat ko...

2 Ng0mel-ng0mel:

mr.pancit said...

lama siut aku x masuk blog ko... bnyk gile aku tertinggal...

ooo.. kamarul dah blah dah ke... isy isy.. ada ka patut... x tau langsung aku... heh

blurblogger said...

Hahaha... sape suwoh ko tak bace aku nyer blog. Haaa kan dah tertinggal banyak citer...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.