~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

rayE 2008

Akhirnya tibe juga hari yang dinantikann.. dan lambaian untuk bulan Ramadhan. Insyaallah panjang um0r tahun depan berpuasalah lagi jika diizinkan 0leh Allah...

Mengimbas kembali persiapan raya minggu lepas... Kelam kabut aku dibuatnya.. Padahal aku lah 0rang yang bercuti paling awal diantara kawan-kawan yang se'department' dgn aku. Dah hari selasa pun aku tak siap mengemas rumah laeiii.. isk isk iskkkk penin kepala aku bile teng0k rumah yang tak serupe rumah, dah rupe macam tongkang pecah gamaknya rumah aku, 0pss silap rumah mak bapak aku...

Rumah tak habis di Lappppp... belum siap di kemas

Lantai belum di m0p...

Langsir belum siap bergantung...

Sarung kusyen belum berganti...

Sarung kerusi yg tak berganti...

Frame-frame yg tak bergantung...

Ketupat tak siap dianyam...

Lauk pauk tak bermasak...

Huaaaa time tu rase macam nak menangehhh p0ng ade... nasib baik assistant-assistant aku cepat sampai 0psss silap lagi, assistant 0mak bapak aku... Huhuhuhu so takdelah lintang pukang sangat aku membuat keje walaupun dah rase macam nak buke p0se jerk time tuh... nasib baik ade Abg l0ng ngan kak l0ng men0l0ng mak memasak kat dapur dan menguruskan hal ehwal dapur. S0 bahagian dapur aku tak sentuh langsung even juadah untuk berbuka puasa. abg ngah pulak men0l0ng abah. Kak ngah ngan Esah pulak membantu aku mane yang sempat dicapai 0leh tangan mereka. Huhuhuhuuuuu dan akhirnya sebelum berbuka puasa segala kerja-kerja yang menimbun-nimbun sempat kami selesaikan berkat kerjasama semua tangan yg membantu.

Ini lah yang 0rang selalu kate, "ringan same dijinjing, berat same dipikul". Dan ianya benar sekali kerana bile aku membuat semua kerja se0rang diri terasa tak tercapai dek tangan aku mane satu yang perlu aku buat dulu. Sane sini nak dicuit dan nak digodek...

Akhirnya setelah berbuka puasa dan sedikit kenduri, selepas isyak mak dan kakak-kakak ipar aku keluar meronda dan merambu ke bandar P0ntian, haaa ini adalah acara tahunan kami. sambil membantu pakcik dan makcik aku berniaga di Param (bazar ramadhan). Aku pulak terlentang kat rumah kerana terlalu penat besilat kat rumah beberapa hari semenjak aku cuti.

Dan menjelang pagi raya selesai sembahyang raye aku dan yang lain menziarahi kubur arwah adik, datuk dan juga nenek sebelah abah. Kemudian bergegas semula pulang ke rumah untuk bermaaf-maafan. Kebiasaannya kami bermaafan sebelum sembahyang raya tapi oleh kerana masing-masing dah kelam kabut pagi raya tu, kami tangguhkan sesi bermaafan selepas sembahyang raya dan menziarah kubur.

0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.