~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

d0m0ng dah beraNak.

Seawal 7.00 pagi sedang aku berehat-rehat di dalam bilik, si d0mong datang menghampiri aku. Aku tengok dan aku tatap wajahnya... Cewahhh macam 0rang berchenta pulakkk.. Hahahah lepas tu si d0mong mengiau2 dan termengah2 dan mencari tempat untuk landing. Lepas tu dom0ng masuk ke celah 'gr0bok' aku seperti mencari sesuatu. Aku pun ape lagi.. terus bangun sebab aku dapat rasekan yg sudah sampai masenya d0m0ng nak beranak. Jeng jeng jenggg....

Aku amik k0tak yg telah aku sediakan awal untuk d0mong beranak. Aku lapis dengan surat khabar dan kain tuala yg dah tak pakai dan aku letakkan di bawah meja makan tempat d0mong berehat. Lepas tu aku sambung baring. Tak lame lepas tu d0mong datang lagi meminta t0long dari aku. Iskkk bukanlah d0mong tu bercakap mintak t0long dari aku, takkkkk tapi dia mengiau2 dan mengadap muke aku. Hehehee itu maknenya d0mong mintak tol0nglahkan. Aku bergegas angkat d0mong dan masukkan ke dalam k0tak sebab aku ingat d0mong nak beranak sesangat dah. Rupe2 tak lagi... dia nak makan rupenya... Hehehe apelah aku nie, tapi memang betul d0mong memang dah nak beranak cume tak taulah bile timenye

.

d0mong yg dah terlaLu lepakkk...

Sepanjang hari d0mong merakas mencari tempat yg lebih strategik utk beranak. Sib0k nak masuk bilik aku... kon0nnya nak beranak dlm bilik. Iskkkk mana b0lehhhhh... mak aku katee kucing memang mencari tempat yg ters0rok bile nak beranakkk... Patutt laaa seb0k sangat nak masukk bilik aku.

d0mong menungGu bile masenya pintu biLik aku nak terbukak, sambil menahan sakit

Menjelang malam aku teng0k d0mong dah semakin mengah... dan semakin kerap mengiau dan mengadap muke aku. Dalam ati aku d0mong nie nak mintak aku bidankan dia kee.... Hehehehe manelah b0lehhh.. aku nie dahle mabuk darahhh.. silap2 belum sempat aku jadi bidan kat d0mong, aku dah pengsan. Lebih kurang pukul 10.15 malam dom0ng mengadap muke aku lagi sambil mengiau. Nak tak nak aku angkat d0mong dan aku letakkan ke dalam k0tak. Aku belai kepala d0mong. Nampak dia tenteram sikit.. lepas beberapa minit aku teng0k d0mong macam menerannn... Dalam hari aku dah sampa mase gaknyeee.. lepas tu d0mong mengerang pulakkk sambil lidah dijelirkan keluar... Iskkk kesiannnnnnyeeee aku teng0k. Mesti d0mong tengah sakit...

d0m0ng tak nak laYan bile aku panggil dieee...hehehe

Hampir setengah jam aku duduk teman si d0mong nie. Tapi masih tak beranak jugak, lepas tu aku bangun dan tinggalkan d0mong.. Belum 10 langkah dom0ng dah mengejar aku dan mengiau lagiii... aku cakap kat d0mong duruh duduk dalam k0tak diam2. Tapi d0mong masih jugak mengiau dan mengikut aku. Lepas tu aku pun terpaksalah berpatah balik dan ajak d0mong sekali. Heheheh paham pulak si dom0ng nie. D0mong terus mengikut langkah aku, dan sesampai je kat k0tak d0mong terus masuk ke dalam kotak dan mengiau2 memandang muke aku. Terpaksalah aku duduk mengadap d0mong dan membelai si d0mong. Keadaan d0mong pulak masih same... termengah2, meneran beberapa kali kemudian mengiauuu.. iskkk sampai meleleh air mate aku teng0kkan si dom0ng nie. Kesiannn betul aku kat dia...

d0mong mengiau kesakitan

Kemudian aku pun bercakap dengan d0mong... selepas d0mong tenang dan duduk diam aku teng0k jam dah dekat pukul 12 malam. Aku terpaksa memindahkan dom0ng ke dalam sangkar, dan biarkan kemung tid0 di luar sangkar sebab mate aku dah takleh tahan mengant0k dan aku sendiri tak tersanggup nak mengadap d0mong beranak. Tengok d0mong macam tu je aku dah meleleh air matee.. Selepas memindahkan d0mong aku pun dengan cermat dan tertibnya meninggalkan si d0mong sendiriannn...

Pukul 6.30 pagi aku bangun dan terus tengok si d0mong, wahhh tengok2 dom0ng dah terkapar baring bersama2 5 ek0r anaknya... Hehehee betapa aku gumbira ketika itu. 2 ekor mengikut kaler bulu d0mong iaitu berwarna kelabu, 1 ek0r berbulu putih + kelabu cair, 1 ek0r berbulu putih + kelabu gelap dan sekor lagi berbulu putih + hitam.

Haaa nie dia gamb0 d0mong ngan anak2 dia. Pepagi lagi aku dah sNap gambo terbaru kuarga d0mong n kemung... Heheheh

4 Ng0mel-ng0mel:

Umie said...

comelnye...rugila x dpt menyaksikan kronolgi kucing beranak..kekeke

aKula said...

Perghhhh xblehhh teng0kkk.. mau terg0lek2 menangehhhh nanti.. huhuhu

Eida said...

alahai.. tomel2.. anak2 domong tu... hihihik... kelakar juger nama tu..

Rieder said...

hehe..comel kucing awk..domong..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.