~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Durian Lagiii

Haaa selamat menjamu mateee.. Beginilah cara2nya nak membersihkan durian ye kawan2. Kowang penah??? Xpenahhh kannn!!! So jangan la jelesss. Dolu mase zaman kanak2 dan remaja aku, asal time musim buah durian tiba aku akan tolong mak bersihkan buah durian. Bukan tolong free ok!! Tp ade upahnye, haa itu yg aku suka pasal halaman uma aku adalah pusat pengumpulan buah durian untuk diexport ke Singapura. Mane2 buah durian yg power2 rasenye akan dihantar menggunakan kereta (haaa 1st class punye seat hahaha) dan buah durian yg 2nd class akan dihantar menggunakan lori. Lori besar ok bukan lori cikai2 yg kecik tu. Pastu mane2 durian yg direturn balik and durian2 yg x boleh dijual tp masih boleh dimakan, nenek aku akan proses utk dijadikan gula durian dan lempuk pastu diexport ke Singapura jugak. Tapi ke-2 2 makanan nie aku tak makan. Aku hanya makan durian yg tak dimasak aje dalam erti kata sebenar durian mentah laaa kan. Sesungguhnya aku amat rindu ngan kenangan dan pengalaman lalu. Skang dah xdok laeiii dah mcm tu, pasalnye kan tuh ari aku cakap pokok durian kat uma aku banyak dah kene tebang dah. Siannn kannnn...

Hehehe tuh hari aku cakap uma aku xde duriankan. Tapi ternyata kenyataan aku tu salah. Rupe2nya ade sepokok durian yg telah mengeluarkan hasilnya. Banyak tak la berapa banyak tp sangat cukup untuk memuaskan tekak aku yg ketandusan durian nie. Heeeeee dia punye isi... perghhh superb jgn la ckp ok, teramat amat la sedapppppp... Sila kecuq liur ngan kenyataan aku nie. Ha ha haaa... seriussss dengan isinya yg tebal dan warna yg kaler orennnn gituuu haa tak ke mabeles tu... Yum yumm sedapkan... tapi untuk hari ini buahnya dah habisss dah. Heeeee so tunggu musim akan datang plak...adiossss

0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.