~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Makan makan makan

Mari kite menjamu mate makanan2 yang aku makan sebelum berpuasa yeee... Saje nak kasi hot perot aku nie time2 tengahari2 nie. Hahahaha.... Ape gile punye tuan blog ni kan. Ahhh ade aku kesah, yang penting aku HAPPY.... Yah yg pertama kek.. ini sempena menyambut bday makcik aku. Sambut serentak pasal dia orang dilahirkan pada tarikh yg sama bulan yg sama tp tahun berlainan. Mak Ani lahir pada 01 Ogos 1968 dan Mak Ya pulak 01 Ogos 1969. Haaa terer tak nenek aku!!! Heeeee
Ok ini pulak, jari ketam... ala ketam yg gemok2 tu. Tapi ini just jari jemarinye saje. Badan takdok. Menunya jari ketam masak sambal kari. Perghhh mabeles ok... ini resepi Mak Ogy aku. Cara2nya sama mcm korang nak masak sambal cuma korang kene tambahkan kari je. Halia biar lebey sikit ok... Heeee mmg mablesss...
Ok ini pulak menu ketika aku makan kat uma spupu aku si Ajoi di Singapura malam jumaat lepas. Mmmm cikencop, mabeleskannn tengok je sudah tauuu.. heee tp kene aku makan tak habis pun cikencop ngan spageti tu... Biasa la aku ni kan tank kecik. Yg habisnya kentang goreng ngan kentang putar tu jerk... menu ini sangat sedap ok, self hand made by my kazen terchenta Ajoi. Ok Ajoi next time boleh buat lagi untuk aku, tp kuantiti tu ko kene kecikkan cikit. Hahahah
Ini pulak kuih muih mase kenduri uma kazen aku si Ajoi hari ahad lepas... Nampak mabeleskan kuih2 tu... Heee aku tak nak makan semua, cume sempat terkam agar2 buah tu jerk. Kuih2 lain macam penat plak perot aku tengok pasal aku dah belasah makan nasi berlaukkan ayam masak cili padi, sambal goweng, rendang daging & begedil daging. Opsss gambo2 lauk2 tu tak plak aku hamek time tu. Lupeee da... xpe kali jerk aku amik yerk. Tapi gambo begedil daging ade kan kat entry sebelum nie. Sila la jengah sendiri yerkkkk...
Yahhh ini pulakkk masak lomak siput sedot. Nie mase lunch aku ari selasa lepas dengan su, siti, napi & zizi kat warung sipot sedot. Si napi la punye keje bawak kite orang makan kat sini. Serius mmg mabeles masak lomak sipot sedut nie pasal sipotnya fresh ok. Tak caye korang p la try sendiri kat warung siput sedut kg pasir, Johor alaaa area2 Angsana tuuu.. kalau tak tau gak tepon aku. Heeeee
Dan ini pula ialahhhhh.... ikan terubuk bakar bersama sambal yg umpppp... makan pastinya terangkattt... Sedap bebbb tp mereka2 yg malas nak mengasingkan tulangnya, tohsah la korang makan. Bek korang amik ikan lain je.
Ok tu dia pasal makan2 seminggu sebelum aku berpuasa. Sebenarnya banyak lagi, cume xdan nak snap2 gambo segala. Heeee...

0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.