~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Durian?? Ohhh yehhhh

Yahhhh menu tengahari nie ialahhhh.... DURIANNNN orang makan nasi aku ngan MOH melantak durian. Hehehe... kat mane?? Ohooo sudah tentu kat uma Nenek aku, uma Mak aku jauh sangat nak diterjah, lagi plak skang kat uma Mak aku musim durian non ado.

Jadi WAJIBlah kite terjah uma yg ado durian pulak. Kalau dulu durian dr uma Mak aku dieksport ke uma Nenek aku, tp skang sudah tukar. Durian uma Nenek aku plak dieksport ke uma Mak aku. Semalam ptg berangkut bawak balik durian sebakul ke uma Mak aku, habis bau durian kete aku sampai la ke hari ni. Kene plak stok arang ngan daun pandan tada, jadi terpaksalah pasrah ngan bau durian itu. Ohh ini petua utk korang yg suka sangat menghumban durian ke dlm bonet kete, nak hilangkan bau durian dlm bonet sonang aje sila la letak arang or daun pandan byk2 ke bonet kete korang. InsyaAllah tak melekat bau kete korang ngan durian. Hu hu hu... aku plak mmg alergik bau2 durian nie, buat aku cepat fening. Makan takpe tp kalau part bau2 nie perghhhh... xbleh nak handleee beb boleh buat aku mabuk laut muntah hijau.

Buzz buzz.... ni dia otomennnnnnn doyan, nak melawan hantu durian mcm dlm katun upin&ipin tu. Wakakaka... Sesi makan durian sebelum mencari yg lain. Hehehe

Jom kite p cari buah durian freshhhhh punye.... buah durian baru jatuh lagi sodap dimakan dr durian yg dah jatuh berhari-hari ye kawan2 plussss MOH nak bawak balik durian buat santapan untuk 1 hari ni. Hahahah cessss dia sangat kuat makan durian ok. Seb baiklah uma mentua ade pokok durian.

Yah pencarian berjaya...

Tak sia2 aku terjah dusun durian tengahari2 buta ngan baju keje, aku pun jumpe jugak hokey.. besarrr lagi dr yg MOH jumpe... hehehe.. ceh mcm lah tak penah keje kutip buah durian kt kg. Hahahaha....

Sesi pencarian durian tamat kul 1.45pm, lepas tu besih2kan buah durian tu dr daun2 bagai pastu humban ke bonet kete MOH. Haaaa dia pun tak bawak arang or daun pandan, yg aku pun lupe nak meingatkan. Haaa hamekkk kau habislah kete bebau. Ngan cuaca panas pastu MOH pi bukak ekon pasal nak menyejukkan badan kononnye, ape lagi!!!! Aku pun mabukkkkk killers punyeee pasal tak tahan ngan bau durian walaupun aku dah bedal durian sejibik.

Yahhh mau selit muke juga, makan makan makan.. ini picca the day before ye... ahaha asyik muke org len je aku tepek sesekali mau juga interprem kat blog sendiri.

8 Ng0mel-ng0mel:

Umie said...

sedapnye durian fresh...

aTy _faRed~ said...

ngah carik durian kat bandar.. memang susah...!! teringin sangat dah ni...

Lieya said...

heheheh silalah jeles ye umie pasal aku dpt makan durian freshhhhh...

Aty->meh meh turun jb. ehehehe

bonda dadif aka akish said...

sakan!!

naseb aku tak berape doyan nih..

=)

ct_nurmarlissaa said...

sedapp wehh..teringgin makan pulut durian...tahap ngidamm dah niee....

Lieya said...

BondaDakDadif->Sedappp bebbb.... ahahhaa

Mas->He he... meh2 turun jb, opss jgn2 ko kalau dahh turun skang nnti time aku kawin ko xmau turun plak. Hahaha ko beli le la kat market...

Izan said...

lama giller tak makan durian.. ntahla da lupa camana rasa buah durian... rindunya.. huhuhuhu

Lieya said...

Hehehe rase durian mcm2 izan, ade lomak, pait, manis bagai yg penting kaw2 punye rase kat tekak and bile bersedawe... ehehe

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.