~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Check-up Minggu Ke-34

Isnin-11 November 2013, kene pegi check-up kat Klinik Desa Kampung Pulai. Since dari minggu ke 28 dah start kene buat check-up 2 minggu sekali. Macam biasalah timbang, cek air kencing, amik tekanan darah, amik darah untuk cek HB, cek denyutan jantung Cek Baby dan kedudukan kepala Cek Baby.

Bermula dengan timbang... Alhamdulillah dalam masa 2 minggu just naik 0.5gram je, kalau tak 2 kali minggu sebelum sebelum ni naiknya mak oiiiiii 2kg pastu 2.5kg. Sampai kat buku nurse tulis dengan pen kaler MERAH hokey. Hagak-hagakkk naiknyaaaa, tapi betulla tu... kalau dah perut aku asyik lapar and makan tak berenti macam manalah badan tak naik sampai macam tu sekali. Hahahahaaa....Maka jangan nak salahkan misi... So sekarang berat badan terkini aku ialah 58kg... Mmmm berat Cek Baby?? Aku belum pegi check-up kat Hospital Columbia Asia lagi la, rasa-rasanya next week kot baru pergi.

Lepas timbang cek air kencing pulak. Air kencing ok, bersih. Pastu amik tekanan darah... Tekanan darah 90/60, nurse diam je maka kira ok la tu. Hihihihii.. Pastu amik darah untuk cek HB. Sekali cucuk darah kuar sikit je, malu-malu nak kuar darah aku ni ha... nak kata pekat tak jugakkkk, tapi ditekan-tekan tak nak jugak keluar. Cucuk plak kat jari lain haaa barulah ok, ditekan-tekan keluar dengan lajunya. Pastu terus nurse amik darah and bubuh kat mesin kiraan. Sekali tengok haa hamek kau mesin mencatat 10.6.. Hoiiiiii apsal turun balik ni. Maka MERAH lah lagi hasil tuaian HB aku minggu ni. Hok allohhhhh...

Pastu macam biasalah nurse pesan suruh makan sayur hijau banyak-banyak, suruh minum susu 2 hari sekali pagi ngan malam, kene makan makanan yang mengandungi zat besi. Kene kurangkan minum kopi dan teh. Mmmmm part kene kurangkan kopi ngan teh, memang aku dah kurang minum pun dalam sebulan adalah agaknya 2 3 kali, dalam kuantiti yang sangat sedikit, tu pun bila dah masuk trimester ke-3 ni ha baru terasa-rasa tekak ni nak minum tanpa dapat dikawal-kawal tekaknya. Masa awal-awal preggy lagi aku tak teguk teh ngan kopi tu. Cuma sekarang ni bila dah masuk trimester ke-3 tekak aku ni macam asyik nak minum kopi ngan teh jeee... Puas gaklah aku kawal keinginan aku tu. Kebiasaannya memang aku jamah je air tu. Cuma pagi sebelum check-up bijaknya aku, aku boleh minum nescafe.. Huhuhu tapi takdelah banyak mana pun, bak kata orang tua jamah-jamah jeee...itu pun saki baki En. Hubby tak habis minum dan hari sebelumnya pun aku menjamah teh susu yang aku buatkan untuk En. Hubby. 

Lepas tu cek denyutan jantung Cek Baby pulak, ok part ni Alhamdulillah memang tak penah ada masalah. Tiptop sentiasa dan kedudukan kepala Cek Baby pun dah kat bawah, syukurrr alhamdulillah. So tunggu check minggu ke 36 pulak. Moga-moga naik baliklahhhhhh HB aku. 

0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.