~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Bazar Ramadhan

Hmmm sedar tak sedar dah masuk 6 hari berpuasa rupenye. Hari pertama berpuasa aku berbuka kat uma aje. Tapi sebelom tu macam biasalah acara tahunan yang tak penah aku tinggal dan terpaksa aku wat. Kene jadi drebar mak pegi paso tepi sungai dan yang paling utama p bazar ramadhan kat Pontian. Orang selalu cakap macam mana aku bleh pegi ke bazar Pontian tu selalu. Jauhhhh tu... Ahhh dah naik kete bukannya jauh pun. Tuang ajelah minyak sepenuh tank. Hehehe... Dok uma pun takde wat ape lagi boring, sebab asyik tengok jam, menghitung detik bila masanya nak berbuke pose. Nak wat kuih plak macam tak berbaloi sebab yang makannya tak ramai, baiklah beli aje. Cume kalau ade a. long, a. ngah n jamal balik jelah kene wat kuih. Wat roti prata ke, murtabak ke, ipok2 ke (orang johor lah cakap ipok2 orang tempat lain sebut karipap) or masak yang best2 sikit.
Puasa kedua aku ke bazar Pontian...hehehehe memmang aku tunggu2 sebab nak p risik2 somebody yang berniaga kat situ. Hmmm actually tak kenai pun, kenai melalui phone jerk. Then sampai kat bazar aku pun semes2 lah that guy. Tengah semes2 mak cakap nak beli air katira, huhhh best tu air nie. Then tibe2 mak tanye ngan bro yang jual air tu "ehh cikgu sekolah serkat kan???" erkkk aku yang kat sebelah mak nie pun terkezot jap. Alamakkk kat sini ker!!! Yang mana satu ekk ada 3 orang nie!!! Hmmm ok takpe aku semes2 lagi. Tengah2 sibok aku nak semes2 mak panggil aku tanye nak air ape. Alamakkk pesallah mak sebut nama aku nie!!! dah 3 3 orang dok tengok aku. Terkejot yang tadi tak ilang lagi, mak tambah lagi dengan sergahan. Huhhh... tak patut tak patut... mase tu aku dah nak gelak besar je, kononlah nak ilangkan rase terkejot tadi. Tapi tak bleh plak, nanti orang ingat aku giler plak. Aku pun ape lagi dok memaku kat balakang mak aje,pastu oleh kerana dek matahari membakar aku, aku berpindah ke bawah payung. Huhhh redup cikit mata aku. Pastu bile tibe part nak bayo air, dia pun hulur air kat aku "nahhh cik lia airnya" Erkkkk kali nie bukan sekadar terkejot, malahan terkebil2 mata aku dibuatnya termasuklah mak. Pelik mak macam mana budak nie bleh tau name aku. Hahahahaaa alamak kantoiii rupe2nya dia dah pasan mase mak sebut nama aku. :-} Iskkkk sejuk satu badan aku diwatnya budak nie. Apelah tak baik sergah aku macam tu tau dak. Tapi ok lah tu, as long dia dah tau aku camne. Wakakakahh.. tak payah lagi aku nak menyorok.
Keesokkan harinya aku ke bazar lagi dengan Mah, Yuen and Kikin sebelom tu kite orang ke butik mulia dulu. Saje jalan2 sambil cuci mata. Heheheh besar tujuannya tu. Sepatah kate Noh "pasang badan" hishhhh mana ade aku pasang badan. Badan aku memang dah siap terpasang ape. Hmmmm jumpe lagi, kali nie aku beli lagi air katira 2 palstik ngan kuih sikit. Akim suke sangat minum air katira nie. Aku pun samelah, sedap tuuuu... Tapi Mah, Yuen and Kikin kate takot nak minum. Takut mati... Hehhh kalau minum air ijau nie boleh mati dah lame orang2 yang minum air nie mati. Apelahhh jakon betul amoi 3 orang nie.

1 Ng0mel-ng0mel:

Lieya said...

Wakakakakahhh... tak salah menyukai orang. lagi pun yang aku suka nie pun bukannya L.O or T.O... Treng treng treng...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.