~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Duit Hantaran!!!

Tajuk perbualan serta pendapat pendengar di radio era pagi tadi menarik minat aku untuk mendengar. Alahhh tentang duit hantaran yang diletak oleh pihak perempuan. Wajar ke tak wajar kalau perempuan meletakkan wang hantaran beribu-ribu, berpuluh-puluh ribu or beratus-ratus ribu. Tak mustahil beratus ribukan!!! Tengok aje artis-artis skarang, ahli korporat or anak-anak dato or kerabat di raja. Hehehehe macam-macam komen yang aku dengar pagi tadi. Ade yang tak setuju dan ade juga yang setuju. Balance r, dua dua ade. Ahakssss Hmmm pada aku "no komen" bergantung pada individu itu sendirilah. Kalau pihak lelaki mampu, dia boleh bagi sendiri ape. Tak payah nak mintak-mintak. Alah lagi pun duit hantaran tu bukannya untuk pengantin perempuan pun, tapi untuk perbelanjaan majlis. Itu untuk orang-orang di Johor ler, penah aku dengar orang luar dari Johor cakap "anak dara kat Johor nie mahal-mahal belaka" ehehehe itu aku dengar mase zaman sekolah aku lagi. Pastu anak dara yang murah kat Kelantan, erkkk betul ker??? Bukan murah ape, tapi wang hantaran mereka nie murah sebab duit hantaran tu semua diserahkan pada pengantin perempuan.So mak bapak diorang nie sesen pun tak amik. Ahaksss... Againsss no komen. watever yang pentingnya bile sebut je pasal duit hantaran nie. Teringat aku kate-kate Abg Ngah 4 tahun lepas. Kawan Abg Long tanye pasal aku. Konon nak minang ler...hehehee Pastu Abg Ngah cakap kat abg tu, "ko nak adik aku ko kene hantar RM20k" atas alasan aku adik pompuan dia sowang. Erkkkk giler aper Abg Ngah aku nie. Mengarut entah hape-hape. Wat malu aku jerk. Tapi at last aku tahu nape abg Ngah wat macam tu. and bersyukur sangat-sangat sebab aku tak kawin ngan abg tu. Kalau tak naye aku... Hehehehh... Bukan jodoh antara kita. Yezzaaa dan sekarang abg tu pun dah ade sowang anak laki2. Alhamdulillah... dan yang pentingnya aku tetap baik ngan abg tu and mak dia...

0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.