~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Berakhirnya Seputih Qaseh Ramadhan

Sedihnya aku lihat bahagian akhir cite nie. Waaaa cedihnyaaa... Rintihan dan kesedihan yang memilukan aku walau hanye sekadar sebuah drama sebaris cerita. Terbongkarnya segala rahsia kejahatan mak mentua Qaseh, yang menyebabkan Qaseh terpaksa meringkok di dalam penjara selama 15 tahun lamenye.
Suaminya telah mengaku bahawa Qaseh tidak bersalah dihadapan wartawan yang datang kerumahnya. Kerana terlalu marah dengan tindakan suaminya itu, mak mentua Qaseh telah memecahkan tembelangnya tanpa menyedari yang dia sedang dikerumuni wartawan dan cucunya, dialah yang telah merancang mengupah orang memberi dadah kepada suaminya untuk dijual dan dia lah yang telah menelefon polis memberitahu bahawa dirumah Qaseh mempunyai dadah hanya semata-mata bencikan Qaseh. Iskkk takotnya kalau dapat mak mentua macam nie. Zalim suungguhhhh... Tu pun tak sedar2 lagi, haa ambik bahagian mesti kene jail punya.
Walau dalam keadaan tenat Qaseh sentiasa menyebut nama anak2nya. Dan ketika Johan (orang yg selalu membantu Qaseh dan menyayangi Qaseh) mahu memberitahu yang dia gagal membawa anak2 Qaseh pulang, anak2nya pun sampai. Dalam keadaan sakarul maut mahu mengambil nyawa Qaseh, Qaseh sempat menyuap anak2nya dengan kuih kegemaran mereka. Setelah berpesan kepada anak2nya Qaseh pun menghembuskan nafas terakhirnya. Waaaa time nie lagi cedihhh... dan perginya Qaseh bersama secebis kebahagian di penghujung nyawanya.
Permintaan Johan sehari sebelum Qaseh meninggal dunia.... "Qaseh...izinkan saya membahagiakan awak,
sudikah awak bercinta dengan saya,
berkasih dengan saya,
walau hanya dalam mimpi,
itu sudah cukup untuk membahagiakan saya"

2 Ng0mel-ng0mel:

nohjenoh said...

Qaseh = Eja
Johan = Fahrin

Tul ke??? aku tak tgk cite nie...

Haa.. musti ko nangis kan masa part ending cite nie... heheh... ngeres siot...

blurblogger said...

Haaa betollah tu, perghhh bukan setakat aku jerk yg nangis. Kalau ko tengok ko pun bleh nangis... uishhhkkk memang sedih siot...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.