~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

mY 1st weekend in KeyElll...

Hari sabtu mak and akim sampai dari kampung. Aku amik mak ngan akim kat pudu naik LRT jerk. Maklum dah le tak reti jalan KL, pastu takot plak aku sesat nanti. Tak ke haru namanye tu. The better way is naik LRT, cepat, senang dan mudah. AKu pun takle penat nak drive. Mak sampai kul 3.30, jenoh gak aku tunggu. Tapi masa yang ade aku gunakan pusing keliling pudu tu jerk. Nak jalan ke jalan Tar, pergh time tengah panas gile...
Then bila mak sampai aku terus bawak mak balik ke rumah, mmm makan tengahari kat uma aku jer. Mak bawakkan aku burasaks and ketupats from kampung coz malam tadi ade kenduri arwah kat uma nenek. Di cecah pulak dengan kuah ikan parang masak kering and sambal kacang mak yg power tu, fuiyoooo terangkat... KFC pun kalah.
Malamnye aku bawak mak pegi K4, saje jenjalan sambil membeli keperluan dapur. Cewahhh cam rajin masak je. Hmmm sementara mak ade, biar mak masak la. Kalau idak nanti mak takde keje kat uma. Pastu aku bawak mak makan kat gerai depan uma aku jerk.
Ari ahadnye pulak, pagi2 akim dah menuntut nak mandi kolam renang. So terpaksa lah aku bawak si akim nie mandi kolam renang kat bawah uma aku. Lepas mandi, aku siap2 p uma akak angkat aku kat flora Damansara. Kak Ros amik aku then terus ke uma dia. Time balik plak sempat la aku menyinggah kat Ikea, sajelah kononnya nak cuci2 mata yang telah dicemari jerebu nie. Heeheheh perghhhh ari minggu biasalah orang ramai, tapi dalam ramai2 camtu pon aku bleh plak terserempak ngan David ngan GF dia. Iskkk GF dia tu cam aku penah tengok jer, cam junior sekolah aku dulu. Hmmmm whateverrrrr...
Lepas tu aku pon balik, Kak Ros anto aku sampai kat KL jerk, pastu aku redah jalan sendiri. Ahhh nasib baik sampai...Kalau takkkk hmmmm sesat tah kemana-mana lah aku gaknye.Pastu malamnye plak Mak Na datang ke uma aku ngan anak2 dia. Kesian dia orang minum pakai cawan plastik je, pastu kene share2 sebab tak cukup cawan... nak wat camne uma bujang. kene lah terima seadanyaaaa....

0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.