~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

se0rang tuA di BB

Hmmm nie seorang warge emas yang aku lihat bersendirian ketika aku sedang melepak di Starbucks depan BB. Mase tu aku tengah melihat keindahan kote metropolitan yang penuh dengan anak2 remaja yang berpeleseran sane sini, penuh dengan pengunjung dan pelancong yang pelbagai...
Sedih pulak aku tengok Uncle nie, mana taknye air mukenye aje seperti menggambarkan yang dia sedang dalam kesedihan. Iskkkk sadis sungguh. Aku yang melihat nie pun rase sedih, terus aku teringat kat Abah. Sebab Uncle nie dah takde gigi, memang same macam Abah. Gigi.... yup Uncle nie pun dah takde gigi. Tertoleh ke kiri ke kanan Uncle nie aku tengok. Mmmmm same seperti aku, melihat keletah orang yang lalu lalang. Kemudian mengandaikan dan cube membaca akal fikiran setiap yang aku lihat. Mungkinlah... sebab mungkin juge Uncle nie cume melihat alam sekitar dan orang yang lalu lalang, tak seperti aku yang terlalu banyak sangat memikir ape yang tak sepatutnya aku fikir. Uncle nie aku lihat macam dia mencari sesuatu yang dia tak ade. Cume aku tak tahu ape... Wan plak mengatakan dari air muke uncle nie, mungkin dia teringat mase zaman lampaunye. Ahhh semuanya mungkin... hanye Uncle nie aje yang tau ape yang dia sedang fikirkan.
Ape pun aku harap Uncle nie bukanlah tergolong dalam warga emas yang dibuang atau disingkir oleh anak2. Doa ku semoga Uncle nie mengecapi kebahagian seperti orang lain. Dan aku berbangga kerana walaupun sedang menikmati keindahan kota, dia masih mampu berzikir dalam bahasanye. Tak caye!!! Cube tengok tangan kanan Uncle tu, dilindungi tangan kirinya, haa kat tangan kanan dia tu lah ade gelang yang dipegang macam tasbih kite...

0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.