~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Hidup peNoh cabArAN

Haaaa tengok2 betapa kayeeeee nye aku tahun nie.. AMINNNNN.... Semua duit raye budak aku bagi 50 hengget... Mesti budak2 suka bile dapat duit raye dari aku. Heheheh tapiiiiiii yang sebenarnya nie hanye sampul duit raye jerk, sampul duit raye yang luarnya dicop dengan lambang duit 50 hengget. Aku jumpa kat kedai cenderahati mase kali ke 2 anto Liza ke klinik. Mase nak tunggu turn Liza checkup, aku ngan Mah pun masuk kedai nie sekejap. Saje cuci2 mate. Lepas tu bile Mah nampak sampul duit raye nie, terus dia tunjuk kat aku. Aku pun ape lagi terus jerk beli. Ade gak yang dicop ngan duit rm100, rm10, rm5, rm2 ngan rm1. Aku amik yang lambang 50 hengget nie sebab nampak lah macam real sikit. Kalau yang Rm100 dia wat gambo dah lipat so nampak macam tak menarik plak. Haa sekali aku borong sampai 6 paket. Saje nak perabih duit di bulan pose nie. Lagi pun tahun nie stok sampul raye aku kurang, tuh yang aku beli sampul duit raye nie.
Mmmm berbalik pada kawan aku yang namanye Liza nie. Aku anto dia ke klinik sebab dia keguguran. Siannn Liza... menangis dia mase on the way nak ke klinik. Takot kehilangan baby dia, sebab dia memang mengharap sangat2 dapat anak. Bila sampai klinik dia pegi toilet lagi, pastu Liza bagi tau aku yang darah dah banyak kuar. Mmmm dalam ati memang dah takleh di selamatkan lagi lah nie... Tapi aku tak cakap ngan Liza, biarlah dokter yg bagi tahu sendiiri sebab dokter lebih pakar dalam hal nie berbanding aku. Lepas jumpe dokter, Liza bagi tau aku sah di dah gugur. Time tu aku tengok muke dia sedihhhhh je, tapi tak menangis pulak macam tadi. Menangis dalam hati kotttt minah nie. Yelahhh dah bape lame dia mengharap dapat baby. Mase dia tau dia pregnant punyelah dia happy. Tup2 gugur plak. xpelahhh belum rezki dia gaknye.
Aku ingatkan dia sowang yang gugur hari tu, rupa2nya tidak. Su juga keguguran pada hari yang sama. Dalam pukul 3.30, aku terima mesej dari Suk yang berbunyi "My baby gugur / p'away today. Doc want to my wife stay in Landmark Medic Center JB now." Lepas aku dapat mesej dari Suk aku terus telefon Suk untuk tau ape terjadi. Lepas aku bercakap ngan Suk aku bercakap plak ngan Su, Sedihhhnye suara dia. Kesian kat kawan2 aku yang 2 orang nie. 2 2 mengharap dapat anak. Tapi nak buat macam mana belum ade rezki mereka untuk jadi ayah dan ibu. Aku harap 2 orang kawan aku yang baru lepas keguguran nie bersabarlah. Semua nie dugaan dari Nya untuk kita, yang perlu kite terima dengan hati yang tabah. Untuk kawan2 yang masih belum memperolehi anak, jangan risau... ade rezki untuk kowang nanti. Cume mungkin belum waktunye untuk kowang menjadi ayah dan ibu.

0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.