~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Gastrik di buLan Puasa?? 00oo00hhh tIdAK...

Alhamdulillah syukur kerana aku masih lagi berpeluang berpuasa di bulan ramadhan tahun ini. Semoga puasa aku hari ini sampai ke penghujung hari. Baru masuk hari ke 5 puasa perot aku dah mula meragam dari semalam dan terasa lebih teruk lagi untuk hari ini. Terasa seperti meletup-letup angin di dalam perut aku, sebu sesangat. Macam air gas yang digoncang dan dibuka penutupnya juga seperti eno yang dituang ke dalam air. Begitu lah yang aku rasa sekarang nie. Aku tak rasa lapar, tapi disebabkan keadaan seperti ini perot aku rasa tersangatlah tak selesa. Takkan aku kene gastrik kot???? Cukuplah mak aje yang kene gastrik tu... Sedawa angin jangan cakap laaa... sampai kadang-kadang aku terasa macam nak menangis bila sedawa tak menjadi, sebolehnya aku nak keluarkan segala angin yang ade di dalam perot aku nie. Rase nak muntah semua ade.... Puas ditekan dan urut perot aku nie, hasilnya perot aku masih tak selesa. Ya Allahhh jangan lah aku kene gastrik macam mak...
Tekak pulak dah mula terasa perit dari malam tadi, suara aku pun dah mula jadi parau. Terasa gatal sesangat tekak aku sehinggakan rasa macam nak digaru-garu ajeee...Nak pegi klinik malas lah pulak. Tapi sesungguhnya aku tak boleh tahan dengan keadaan yang macam nieeee. Tapi mengikut pembacaaannnn aku, ini yang aku dapattt....Huhuhuhuuuuuu...
SIMPTOM-SIMPTOM GASTRIK Penyakit Gastrik adalah kesakitan atau ketidakselesaan yang dialami di bahagian perut. Ia digelar dyspepsia di kalangan pakar perubatan. Kesakitan ini mungkin akan jadi lebih teruk selepas makan atau ketika perut kosong. Namun begitu, ada kalanya kesakitan ini tiada kaitan dengan makanan yang diambil.
Lain-lain simptom penyakit gastrik adalah kembung perut, loya dan muntah. Manakala kesakitan yang dirasai di bahagian tengah dadah dipanggil reflux. Reflux berlaku apabila asid naik ke atas, iaitu ke oesophagus (saluran yang membawa makanan dari mulut ke perut).

2 Ng0mel-ng0mel:

Anonymous said...

hahaha
kesian..
nak tau x petua yang best..
aritu dah dicuba masa puasa hari ke 3..
dari ibu tercinta plak tu..

titskan setitik minyak kapak kat ludah..
pastu inhale..
huhu
macam scary je..
tapi berkesan..
wakakaka

tapi buat masa malam la kan..
kalau x batal la puase..

:p

*kacak 2030*

blurblogger said...

Minyakkk kapakkkk... erkkkkk taknak akuuu, sapu jerk rase berangin. Nie laei nak letak kat lidahhhh.. ade aku mengadap kipas angin je nanti.... HUhuhuhuu.. Anyway tahnkkk a lot...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.