~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Aidil Adha Menu

Yezzaaaa nie dia menu Hari Raya Korban untuk tahun nie... Oleh kerana tahun nie Nenek aku p wat haji dan atas permintaan Nenek kami semua beraya di uma Nenek. Bile dah ramai maka macam2 menulah yang kami sediakan.

Haaa kowang tengok jerk laaa yee, kalau rase terliur kowang telan jelah ayo liuq kowang tu.. Hahahhahaaaa....

Pada hari sabtu kami beramai2 mengayam ketupat, aaaa yg atas ketupat tu namenye burasak. Burasak nie makanan orang bugis. So setiap kali raye mesti ade burasak tak boleh tidak sbb kuarga aku sukeeee sangat makan burasak nie, tapi untuk aku plak tak berapa nak makan laaaa. Akan tetapi untuk kali nie kami tak berapa nak rajin membuatnya sendiri so kami 0rder saje. Senang sbb kalau nak wat burasak nie lecehhh manyakkkkkk kijenyeee, len nak merebusnye yg berjam2 nanti, takde sape yg rajin nak menjaganyee...

Sebelah tu plak itu namanya Sambal Raya, Singapore punye version. Haaa nie peberet aku, so setiap kali raye aku akan pastikan Sambal Raya nie menjadi makanan aku. Walaupun bukan aku yg memasaknya. Hahahahahhhh... Sambal Raya punye pasal aku sanggup merentasi 2nd link Singapore-Johor yg sentiasa jem bile time raye.

Yg bawah sambal raya tu plak namenya Sambal Goreng pun Singapore version. Sebelahnye tu plak takkan kowang tak tau kannn... itu laa Ayam Masak Merah. Ayam masak merah nie kami guna ayam bandar memandangkan ade dikalangan kuarga aku tak makan ayam kampung, rugikan orang yg tak makan ayam kampung nie. Kat bandar seketul ayam kampung mahal tuuu, ini F.O.C je c0z mak aku bela sendiri. Ini menu from Kg Pekajang + Sri Alam punye style, 2 orang punye masak. Hehehehhhh...

Lepas tu gambar yg bawah lak, namenye Sambal Satey Daging, haaa ini menu istimewa 0mak aku. Made from Pontian la mane laei. Ahaaa sebelah sambal satey tu plak namenye Rendang Ayam Kampung pun omak aku yg masak.

Dan menu terakhir sekali ialahhhhh Asam Pedas Rebus ikan Tenggiri & Parang, no tumis2 ok... Slurrppppp sedapkan semua menu yg ade.. Hehehheh jadiknye kalau nak makan silalah masak sendiriiiiiii..........

6 Ng0mel-ng0mel:

seLf rEstrained... said...

burasak...lepat lueh... hehhehe sedap...sedap... lapo lak dah ....

Tirana said...

Amboi banyaknya makanan...telan air liur tengok gambar tu..hehehe

~mademoiselle hana~ said...

isk isk.
sedap gila asam pedas ikan parang.
ada burasak lagi.
hehe.
menu kita cam sama je.
hehe

sipeNinLalat said...

All the ladiessss... Memang sodap gile. ehehehheee... mabelessss....

sipeNinLalat said...
This comment has been removed by the author.
Umie said...

pos la kat aku lauk2 tuh...hohoho

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.