~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Nak ciTer aPe?? Cite Antu???

Mmmm skang nie aku tengah dilanda virus "M" sesuai ngan name aku yg bermula dengan "M". Ahakssss... Serius skang nie aku malas t0l nak update aku nye bl0g. Kalau nak cakap pasal citer, banyak sebenarnya cerita yg aku nak hupdate kat sini, tapi tuh laaaaa... keMALASan telah memuncak... memang xleh nak kate ape...

Ok lah dah terlanjur aku berceloteh nie kan dan sebelum MALAS aku melanda lagi aku nak la berkongsi citer ngan kowang semua. Kowang penah dengar tak anjing menangis??? Ehhh menangis ker??? Alaaa yg dia menyalak mendayu-dayuuuu tuuuu... 2 malam lepas kat uma makcik aku di Taman Nusantara, ha ini baru betul citer misteri Nusantara sbb kejadian berlaku di Tmn Nusantara.. Hahahaahaaaa...Ops sambung balikk citer tadi... 2 malam lepas tengah2 aku dok syok melayari mimpi yg indah tibe2 tinger aku disape oleh salakan anjing yg mendayu2. Tak plak aku tengok jam time tu pukul bape tapi yg pastinye kejadian tu berlaku antara kul 1 - 4 pagi. Perghhhh menyerammmkannnn... yelahhh kalau mengikut citer orang2 lame, golongan veteranlah kannnnn @ golongan tok nenek moyang kite, kalau ade bunyi anjing menyalak mendayu2 mcm tu, katenye si anjing nie nampak cik PON terbang melayang menghiasi udara tak pun bertenggek di mane2 parking yg dia rase sesuaiiiii sangat dengan situasinye. Betul ker??? Sape nak tolong jawab nie???

Mase dengar tu, aku bingkas bangun dan aku duduk di atas katil yg empuk tuuu sambil mendengar suara anjing tu betul2. Iskkk sahut menyahutttt...tapi macam jauh dari uma makcik laaa... Adessss terkebil2 kejap bijik mate aku nie haaa.. Mau lame jugak aku nak sambung mimpi aku. Hahahaa takut punye pasalll laaa ape lagiiiii... Kalau dah dengar bunyi macam tu sape tak takut, kene lak tido sensorang. Kalau tido kat uma sendiri mau aku ketok pintu bilik mak aku, pastu pikir yg bukan2 pulakkkkan.. Kene lak tengok citer2 antu yg antu tu boleh masuk ke dalam umaa dan sedang peratikan kite.... Huarrrrrrrr... Kowang bayangkan laaa kannn...

Lastly bile dah lame sangat aku takleh tido, and gerangan si anjing tu tak reti nak berenti dari berkaraoke, aku pun amik Al-Quran dan aku lapis Quran tu ngan tudung dan aku bawak tidooo... Hehehe seriussss aku nie boleh dikatakan penakutlah jugakkk...

Tapikan soalan aku... Ape yg orang2 tua cakap pasal anjing menyalak mendayu2 nie betul ker??? Cube jawab sikit...!!!

1 Ng0mel-ng0mel:

~ lady ell ~ said...

betu ke tk,wallahualam..tp yg pasti bende2 ghaib ni binatang or knk2 yg leh nmpk.mb betul la kot kata org2 tua tu...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.