~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

AHAD yg Macam2 Hal

Ahaaaa pagi ahad yg lepas keje aku bercucuk tanam. Cewahhh... nie baru nak jadi petani, petani modenn yg tak berapa nak moden laaa.. sbb kalau moden tentunya aku pakai hydoroponik kannn.. Heheheh tp nie aku still gunakan tanah. Kate orang berbakti pd tanah hasilnya lumayannn...

Aku tanam sayur sawi tauu kat sek tabika kemas mak cik aku. Mak Ya aku mintak tolong aku tanam sayur kat sek dia. Hasilnye kene la tunggu beberapa minggu lagi... bile dah menjadi barulah tau tangan aku nie sejuk ke idak.

Lepas tu aku tolong jadi manager kepada engineer a.k.a pakcik2 aku membuat kolam ikan kat sek Mak Ya. Seronok gileee bile tengok hasil yg dia orang wat, kuar air pancutttt mcm ayo terjunnn, tp lupe lak aku nak snap gambo kolam ikan tu. Lepas tu aku ngan Mak Ya dgn tak sabarnye telah pegi ke Kip Mart Tampoi semata2 nak memborong ikan koi dan perkakas2 yg lain. Heheheh Mak Ya siap borong ikan pelaga utk diletak kat atas meja dia. Yelaa sbb dia tengok kat atas meja keje aku pun ade pokok keladi pastu dlm balang tu ade ikan gapi. Dahhh terkene sawan bela ikan dah kite orang nie. Hahahahaa... Tapi betul seronok tengok ikan2 tu berenang. Tak cayeee cubelah bela ikan.... Tapi yg sebenarnya aku windukan kucing2 aku. Huhuhuuuuu...

Haaa tengok2!!! Nie laa anak2 ikan aku yg aku beri name Orange, Tiger dan Kitty. 3 eko jerkkk...

Ahaaa malamnye pulak sesi berehat2 sbb seninnya kan dah naik keje. Mase time rehat2 tu tekak aku nie nak la pekene teh hijau. Tengah2 aku menggodak air teh tu tibe2... Poommmm jag air yg aku godak tadi pecah. Habis air panas melimpah kuar. Nasib baik tak kene aku, kalau tak mau aku melenting... Hahahaaa... itu pun aku dah melatah sbb terkejot sakan... Kowang tengoklah hasil keje aku kat bawah tuuu haaa.. Keganasannn melanda kate Mak Ya aku. Huhuhuuuu.. I'm soriiiii... tak sengajaaa daaaa....

2 Ng0mel-ng0mel:

Nurmala Mazlan said...

Kak..
Masa kat ofis lama dulu kan..
Officemate kita rajin membela ikan..
Hehehe..kita teringin nak membela..tapi nnt nak cuci kita geli la pegang ikan tu..wak!!!!!!!

Lieya said...

Hehehee... alaaa ape susah time nak cuci tu mintak la sape2 tolong cuci. Idak pun time nak cuci tu salin la ikan tu kat tempat len dulu. pastu baru cuci balangnyeee...
Besttt bela ikan nie tauuu...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.