~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Drift Mama Drift Nany

Ahaa jom bace citer aku di hujung minggu yg lepas. Cerita yg berlaku adalah kejadian sebenar ok, bukan rekaan semata2.

Permulaan ceritanye camnie, mak aku nie dah ade lesen kete ngan moto sejak aku berada ditingkatan 2 lagi, maknanye dah berbelas tahun mak aku ade lesen kete. Kalau tak silap ingatan otak aku la kan. So sepanjang ade lesen kete ngan moto nie mak aku tak pernah sekali pun bawak kete ke mane2 jalan raye mahupun bukan jalan raye, kecuali sesekali dlm beberapa tahun mengalihkan kedudukan kete aku or abang2 aku ke disekitar uma aku. itu saje... Maknanye selame berbelas tahun itu mak aku jadi mama and nany rempit je ok... no drift2...

Thennnn... tetibe plak tahun nie mak aku berkobar2 nak blajar bawak kete balik setelah melihat menantu2 kesayangannye memperolehi lesen kete dan setelah melihat menantu2nye membawa kete. Rase tercabar la plak tu.. ehehehe...Kebetulan pulak, kazen aku ngan makcik aku pergi belajar kete kat salah sebuah sek memandu kat Pontian. Jadinye kesempatan yg ade, mak aku gunakan sebaik mungkin utk kembali blajar bawak kete ngan kazen dan ngan makcik aku kat sek memandu nie. Kirenya mak aku p refresh balik la. Setelah kazen dan makcik aku dapat lesen, mak aku pun berentilah dari blaja memandu.

Lepas tu last week mase kite orang nak balik kg uma nenek aku kat Gelang Patah, aku pun gunakan kuasa veto menyuruh mak aku bawak kete. Hahaha mula2 bawak kete asyik mati2 jerk enjinnya dan yg mengerikan tu siap nak langgar tiang segala. Adessss mau gugur jantung aku time tu. Kowang nak tau, setiap kali berenti kat lampu isyarat pastu nak jalan balik kompom enjin kete mati. Adessss kete2 lain yg tak reti2 sabo tu asyik pin-pin jerk la kejenya. Mak aku bengang jerkkk.. siap cakap "sabolahhh, tak tau ke yg bawak nie orang tua"... Hehehehe aku yg ade kat sebelah nie dok gelak jerk laaa... Pastu mulut mak aku nie asyik mengomel je kejenye. Komplen pasal stereng kete aku nie berat la, clash jauh laaa.. ahahaha macam2 aje mak aku nie. Padahal aku bawak ok jerk.. takde pape masalah pun.

Tapi pasal stereng berat tu memang la kannnn... dah namenye paut stereng bukannya power stereng. So minggu lepas dalam sejarah mak aku bawak kete pergi dan balik Pontian-Gelang Patah, baik2 boleh sampai 1 jam suku kene mak aku bawak jadi 2 jam. Tapi ok laaa kan...sampai jugak ke destinasi yg dituju, bak kate orang biar lambat asal selamat walaupun kematu punggong aku dok dalam kete tu. Ha lepas nie aku boleh dok goyang kaki kat sebelah, sebab dah ade redebar baru lesen lame. Hehehehehh best best besttttt... harus aku gunakan kesempatan yg ade nie sebaik mungkin.

Ok itu jerk citernyeee... sambung cite lain di lain mase plak yerk...

9 Ng0mel-ng0mel:

~ eila'z ~ said...

wahhh....ok la tu semangat nak memandu... tu kene support habis-habisan tu kak lieya...semoga berjaya...

nURmALa mAZLan said...

semoga berjaya memandu akak!! hehe~

~ Lady ell ~ said...

ye ye je..ingat la mmg mak ko tu drift..

Lieya said...

Eila--> Haaa tu pasal, mmg support habis2an nie, so that K.Lieya leh berehat menjadi pemandu. Hahahaaa...

Mala--> Berjaya takkan tak berjaya...

Ell--> Perghhh betol2 drift Ell, x cayeee?? kat selekoh mak aku men bantai semacam jerk, naik kecot perot aku nie haaa...

Umie said...

mak aku pandai bawak beskal je...jom suh mak aku ngan mak ko berlumba nak???

wakakakakakakka

Lieya said...

Umie--> Haaa yekee... Hehehe boleh3 lepas tu memasing jadila mama and nany drift.. ekekekee

seLf rEstrained... said...

nanti boley bawak kak ina pusing2 satu malaya... dasyaT mak lia.. kim salam widoo kat dia... :)

Lieya said...

Kekekehhh boley2... tu pun klau k.na berani nak naik ngan mak lia. Hehehee...

HuRuL_Aini said...

haha...aku pun br sebulan dpt lesen...haha...:)

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.