~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Musim Haji '09

Ade tak kaum kuarga korang 0r sedara mare juga kaum kerabat yg pegi menunaikan haji? Yelah skang nie kan tengah musim 0rang pegi haji. Untuk kuarga aku Alhamdulillah ade yg menunaikan Rukun Islam yg ke-5 nie. Sabtu lepas seharian aku menghabiskan mase kat uma Pak cik Tik, sepupu kepada abah aku. Daripada pukul 10.30 pagi sampai la ke 11.30 mlm aku berada di rumah Pakcik Tik. Korang paham2 ajelah kalau dah uma 0rang nak pegi haji nie, komp0m sedara mare datang bertandang. Macam mase nenek aku nak naik haji tahun lepas, tak putus2 sedara mare juga kawan2 nenek juga kawan2 anak nenek datang menjenguk. Bile dah ade orang asyik datang, maka dengan sendirinya makanan kat uma komp0m melimpah ruah. Hehehe... Nie nak cite kes makan ke nak cite kes orang nak naik haji ehhh!!! Kekekehh...

0k mase aku sampai tu semua barang utk di bawak ke tanah suci, telah pun siap dipacking 0leh Pakcik Tik juga Makcik, dia orang pegi laki bini juga kakak kepada Makcik. So beg2 tinggal nak angkut bawak naik kapal terbang jela kan. Part nie aku cume tolong tengok je. Hihihi.. Cume aku tolong part hidang menghidang bile orang datang, almaklumlah akak sepupu aku tengah dalam pantang. Sambil menghidang sambil aku mengunyah, kire tumpang sekaki la. Sekali aku hidang, sekali aku mengunyah, pendek kate dr pagi sampai ke malam keje aku itu jela.. Hidang makan, makan hidang, hidang makan dan makan hidang... :-D Sampai aku takleh nak handle per0t aku canee.. penuh sarat dengan makanan yg sedap2 belaka. Tapi yg paling best mase makan tengahari, sebabnye M.Na aku masak ayam masak lomak cili api, mak mentua M.Na nie orang n9 so part masak lomak cili api nie memang dia terrer. Perghh memang peberet aku ayam masak lomak cili api tu, tapi tak penah lak aku tengok M. Na nie masak daging salai masak lomak cili api. Uiii nie kalau dapat lagi sodap, pasal aku penah makan mase antar abg sepupu aku bertunang dan kawin kat Tampin. Dia orang dok hidang makanan nie, ya ampunn time tu memang aku makan tak toleh kiri kanan, bak kate orang kalau mak mentua lalu kat sebelah pun aku x nampak. Cume yg x tahannye tu pedasnye. Aku nie pulak jenis x kuat makan pedas. Bile dah kene cili.. haaa korang bayangkan la canee aku makan, tangan kiri pegang tisu tangan kanan plak menyuap. Hehehe... siap meleleh air mate aku dek kerana pukulan pedas.

Berbalik pada cite asal, xtually anak sedara mak aku ade gak yg naik haji tahun nie. Tapi oleh kerana umanye kat Pasir Gudang sane, dan tahap kemalasan aku nak memandu di tahap maximum so aku tak pegila menjenguk dia. Seriusss tahap kemalasan aku memandu dihujung minggu yg baru nie tersangatla tinggi, sampai adik2 sepupu aku yg kat uma Pakcik Tik ngajak jalan pusing2 kat bandar Pontian pun aku malas nak layan pdhal uma Pakcik Tik ngan bandar pOntian cume 10 minit je jauhnye, inikan lagi nak drive sampai ke Pasir GUdang sane. Sampai nenek merajuk ngan aku, huhuhu. Ape punye cucu la aku nie kan. Sorry la Nek len kali la orang bawak yerk, nanti K.Nolie balik haji kite pegi la jengah dia. Nenek jangan majuk2 lagi, petang kang orang bawak nenek makan pizza kat JJ BUkit Indah ehhh, M. Ani belanje. Hehehe.. Cessss macam la nenek bace blog aku nie kan. Hihihi xpe nanti aku pinjam laptop M.Ya and tunjuk ape yg aku tulis nie. Luahan rase kononnyeee... Ok la stop sini je... malas nak tulis lagi. :-D

0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.