~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Biskut Raya

Yeay yeay sudah nak dekat raya, maka kepala pun ligat berfikir tahun ni nak buat bape banyak biskut raya. Setelah ditolak ditambah dibahagi dikali bagai.... maka aku telah bercadang untuk membuat biskut yang paling sonang, simple dan bahan2nya mudah dan paling penting MURAH. Padahal tahun-tahun sebelumnya pun lebey kurang je, hehehe tp kalau boleh tahun ni lagiiii nak cut cost pasal lepas raya nanti dijangka akan dapat kunci uma baru. So bile nak dapat kunci uma tu, ofkosss banyak nak pakai money money money. Nak amik kunci nak kene duitkan, pastu nak pasang grill, api, air, lampu, kipas, perabut bagai... Wahhh ul la laaaa pusingggg kepala En. Hubby hu hu... tu belum masuk lagi sepupu sepapat aku yang nak berkahwin bulan 9, 10, 11, 12... haaaaa hamekk ko lepas raye ramai pulak yang nak kawin. Tu tak termasuk lagi kengkawan yang nak kawin... Haaaa cube pikir bape banyak aku dan En. Hubby kene spend.Ape pun insyaAllah.... rezeki tu sentiasa ada untuk kitekann.

Ehhh ape aku melalut ni, isk isk iskkk... Mmm ok 1st at all opkos kuih raya tahunan aku adalah Cornflakes Coklat yang sangat mudah. Pejam mate pun boleh buat ye kawan,-kawan very simple resepi yang aku gunakan. Aku tengok gak kat blog-blog orang lain, macam-macam resepinya. Tapi aku still nak stick pada cara aku sendiri. Actually resepi dari BFF aku mase zaman belajar dulu si Nolie a.ka. nule'. So meh layannn resepi yang teramatlah mudah ni.

CORNFLAKES COKLAT SIMPLE

Conflakes yg biasa aku buat rupenye mcm ni, credit to JuicyCafe

Bahan-bahan :-D

  • 1 bar coklat masakan
  • Conflakes (kuantiti bergantung pada coklat masakan)
  • 50 gram Butter (nak pakai minyak jagung pun boley)
  • Manik warna-warni
  • Paper cup
Cara-caranya :-D
  1. Ramas lebih kurang cornflakes dan ketepikan. (tak perlu sampai hancur ye kawan-kawan)
  2. Cairkan coklat masakan dengan butter secara double boil, bile dah cair tutup api.
  3. Kemudian masukkan cornflakes ke dalam coklat yang telah dicairkan dan gaul hingga rata.
  4. Sudukan conflakes ke dalam paper cup.
  5. Kemudian taburkan manik warna-warni.
  6. Masukkan ke dalam peti sejuk dan biarkan keras kemudian boleh disimpan dalam bekas kedap udara.

Haaaa senangkan, sudah aku cakap ini adalah resepi paling mudah. Takyah nak bakar-bakar bagai khasnya pada mereka-mereka yang xde aven, SU ko boleh buat ni. Heeeeee kadang-kadang kalau korang biarkan kat luar sementara menyelesaikan yg lain cornflakes coklat ni dah mengeras sendiri tanpa perlu dimasukkan ke dalam peti sejuk. Kalau korang terlebih rajin bolehlah letak badam or apa-apa je kacang yang korang suke.

0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.