~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Simple punye Birthday

Sungguh tragis ketika pemproses nak membuat kek untuk MAK ngan ABAH aku. Haaaaaa dah siap barang bagai sekali alat penimbang aku rosak pulak. Haiskkkk time2 diperlukan ni lahhhhh dia merosakkan diri. Geram betol aku time tu... nak pegi membeliiii!! Memang non adoolah gamaknye... nanti buat aku terkejar2 ngan masa yg tak mencukupi. 

Okeh aku simpan segala bahan, pikir balik kek ape yg boleh aku buat dengan cepat ringkas tanpa menggunakan alat penimbang. Aku ni memang fail tau kalau part nak agak-agak ni. Bile dah dapat aje idea nak membuat kek ape dengan menggunakan bahan-bahan yang ada dirumah plus tanpa memerlukan aku ke kedai, dengan cepat dan tangkasnya aku menggodak cream cheese. Yehhhh aku buat Kek Lapis Persona Cheese hasil menggodek blogger RyoAzhar kite. Hasilnye memang sodapppp....





Proses melapis... aku tabur sikit ngan serbuk koko



♪♫♪♫♪♫♫♫♪♪♪  Selamat Hari Jadiiiiii..... ♪♫♪♫♪♫♫♫♪♪♪
♪♫♪♫♪♫♫♫♪♪♪  Selamat Hari jadiiiii.... ♪♫♪♫♪♫♫♫♪♪♪

♪♫♪♫♪♫♫♫♪♪♪  Selamat Hari Jadi MAK dan ABAH... ATOK dan NNENEKKKK... ♪♫♪♫♪♫♫♫♪♪♪

♪♫♪♫♪♫♫♫♪♪♪  Selamat Hari jadiiiii.... ♪♫♪♫♪♫♫♫♪♪♪


Wahhhh time dinyanyikan tersenyum simpul MAK dan ABAH aku ni ha.... ehehehehe 


Tu nampak kek lapis persona cheese aku yg leper... ahahah pasal aku guna  springform 10" punye... 


Yeahhhh sesi memotong kek bermula selepas anak2, menantu2 juga cucu2 menyanyi lagu birthday



Tu dia sesi suap menyuap pulak... memalu mak ngan abah aku ni....

Turn abah pulak menyuap mak... eheheheh yang cucunya tu pulak mcm takde apa je berlaku. Hehehehe 

Haaaa ni rupe kek RyoAzhar buat, tebal gitu

Ni pulak versi Kak Ita yang penuh dengan cheesenye.. perghhh memang mantop... ehehehe


Nampak cantekkkkk je kan orang buat... aku punye!!!! Walaupun NIPIS kek aku tu... tapi aku kagum kerana MAK dan ABAH aku kata, "walaupun nipis tapi rasanya sedapppppp". Oooo bukan sesi nak punye diri sendiri ye, tapi memang sedap rasa Kek Lapis Persona Cheese ni. tak caya cubelah buat....Kakak ipar juga anak-anak sedara aku pun sukeeeee... siap mintak simpankan sikit untuk tapau bawak balik uma.... 


0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.