~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Bunga Nan Setaman




Yihaaaaa... mari menghijaukan mood dengan pokok bunga aku yang sihat-sihat itu. Haaa baru pindah uma tetiba pokok bunga dah besar gajah. Pokok bunga besar yang belakang sekali tu adalah hasil usaha Mak aku kat kampung, dia dah malas nak bela yang besar-besar pasal kecewa bile tengok dedaun pokok bunganya koyak rabak. Sudahnya Mak aku suruh aku amik pokok-pokok bunga tu, pastu Mak aku kembali menanam yang kecik dengan syarat aku belikan pasu-pasu bunga plus dengan tanahnya sekali. Amboiiii.... dah macam sistem bater pulakkan. Heheheh tapi ape ade kesah, bukan besar sangat permintaan Mak aku tu kan. Jadi untuk pengganti pokok bunga yang dah aku rembat dari uma Mak aku, aku gantikan dengan pasu bunga yang sedang-sedang, baru 8 hengget. Nak tau besar mana?? Tu haaa silalah tengok pasu bunga yang tengah-tengah tu ha. Boleh tahan besarnyaaa.... pastu aku belikan Mak aku tanah, 3 paket berharga 5 hengget. 

Dah seronok-seronok aku dapat pokok bunga besar, En. Hubby pulak merundumkan mood aku... Ade dikatakan membazir je tanam pokok bunga, tau kerana apa??? 

"Bazir je tanam pokok bunga ni, bukan dapat hasil pun. Baiklah tanam cili ke serai ke, pokok pisang ke dalam pasu tu... lagi bagus hasil boleh buat makan"

Haaaa tu dia ayat En. Hubby aku. Amboi amboi amboiiiiii... sedap rasa jekannn cakap macam tu. Tau aku jawab apa???

"Oooo nak tanam pokok pisang dalam pasu!!! Bolehhhh nanti kite beli pasu sebesar gajah ehhh, pastu tepek kat depan tu ha.... Sedap rasa je kata membazir, ni kan utk cantekkan rumahhh sejukkan mata. Udah tu yang kite menanam kat belakang uma tu bukan cili, bukan pokok pisang?? Aaaa nanti lepas dah pasang owning tepi tu, kita tanam cili semua dalam pasu eh... jangan risau-risau. Cepat-cepatlah pasang owning, cepat pasang maka cepatlah cili berbuah dalam pasu"

Haaa tau pulak lepas tu gelak sakan bila aku cakap. Hehehe aku ni kalau ngan En. Hubby sepatah dia cakap 10 patah aku balas balik. Hahahah nasib la yangg dapat bini macam ni. Redhoo jela yeeee... Tapi nasib baiklahhh dapat suami yang rajin menolong. Dia lah yang menolong aku angkatkan pasu-pasu tu, aku tinggal tolak sikit-sikit je. Ape gila nak soh aku angkat sendiri, berat pasu-pasu tu semua. Tak larat aku nak mengangkatnye sensorang diri.

Wokeeyyyy next N3, aku akan tepek apa yang aku tanam kat belakang rumah yeeeee....

2 Ng0mel-ng0mel:

Hanis MY said...

comel je entri ni bagus betul mcm2 tanam... tangan sejuk ni... pokok hidup elok je

Lieya said...

Hehehe baru nak menanam, org lain dah memungut hasil dahhh....

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.