~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

36 Minggu... Ohhh 9 bulan Sudah

Teettt teetttt teett teetttttttttt....(bunyi sms dolu-dolu kala ;-D) menandakan ada sms yang diterima dalam hp aku. Ok laju-laju tengok siapakah gerangan penghantarnya. Wooo sms dari En Hubby rupanya. Klik baca terus senyum.. hihiiii...

"Alhamdulillah... dah 9 bulan zuriat kita di dalam perut sayang.. Cyg doakan sayang dan anak kita tu sihat dan panjang umur... Aminnn"

Ok itu yang ditulis oleh En. Hubby untuk aku, anak ibu & ayah... ini untuk tatapan awak bila dah besar nanti. Ayah awak hantar sms pada ibu masa awak 9 bulan dalam kandungan tauu.

Syukur Alhamdulillah... hari ini genap 9 bulan bersamaan dengan 36 minggu aku membawa anakku di dalam perut. Terasa semakin tak sabar menanti kelahiran Cek Baby. Takpe teruskan bersabar seperti bersabarnya aku menunggu 9 bulan ini tiba. Setiap hari menanti dengan penuh debaran.

Dalam pada berdebar tu, keadaan badan aku semakin hari semakin tak larat. Biasalah kata orang dah semakin dekat ni maka semakin macam-macam dugaan akan dialami. Hari-hari ada masanya terasa begitu malas hendak pergi berkerja. Alahaiiii... tapi digagahkan jugak diri membawa kereta menuju ke pejabat. Memandangkan tuntutan kerja yang menimbun di pejabat tidak mengizinkan aku bercuti sesuka hati, selain dari melaksanakan tanggungjawab dan amanat yang diberi. Alhamdulillah segalanya diselesaikan dengan segera tanpa ditangguh-tangguh. Risau kalau ditangguh tetiba terbersalin awal, menambah bebanan di kepala bos aku. Walau terpaksa menahan sakit dibawah punggong kanan kerana duduk lama dan kadang berdiri untuk hilangkan kesakitan dan dengan rentak duduk yang pelbagai cara, terkejar ke sana ke mari membuatkan kaki kiri aku pula krem menjadikan aku jalan tertencot-tencot, tapi depan orang cuba cover tu semua. Malu pula kalau orang kata sakit sikit mengada je lebih. Hadoiiiiii.... Kekadang termengah-mengah walaupun bukan berlari. Semuanya ditahan dengan kesabaran dan pertolongan dari NYA. 

Balik ke rumah, tugasan tidak habis di situ. Tuntutan tanggungjawab di rumah pula menanti. Selepas selesai mandi semua mulakan tugasan memasak untuk perut En. Hubby dan perut aku juga, sambil-sambil mengemas apa yang patut yang tak disenangi biji mata. Ohhh part ni memang setiap hari rasa macam nak phengsan kerana superduper kepenatan. En. Hubby menasihati kalau tak larat tak payah buat semua, tapi dah nama pun tanggungjawab... larat tak larat aku cuba usahakan buat mana yang aku mampu. Kalau dulu tengok mak boleh buat tu semua, kenapa tidak aku. Jadi jangan terlalu memanjakan diri. Yeee aku masih lagi memasak, aku masih lagi menyapu rumah, aku masih lagi mengemas rumah, aku masih lagi membasuh kain baju (yang ini mesin tolong basuh.. hihi), sidai baju, lipat baju, kemas kain baju, mop lantai uma atas dan bawah dan masih lagi mampu menyental 2 bilik air dan 1 tandas. Segalanya masih aku lakukan sendiri sehingga kini, cuma bila En. Hubby ada kelapangan dia akan membantu. Segalanya atas bantuan dari NYA kerana memberi aku kekuatan dan tenaga untuk melaksakan tanggungjawab yang diberi.

...dan aku sangat-sangat bersyukur kerana mempunyai suami yang sangat memahami. Selalu menghulurkan bantuan jika aku memerlukan, selalu mengurut badan aku yang mana kesakitan sebelum aku tidur. Alhamdulillahh... Ya Allahh... semoga kau kekalkan perkahwinan kami ini serta kebahagian dan kesihatan milik kami bersama hingga ke syurgaMu dengan kehadiran orang baru yang bakal aku lahirkan nanti dengan izinMu. InsyaAllahhh....






0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.