~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Check-up 38 Minggu

Hari ni pegi check-up lagi. Cek minggu ke-38.. Hu hu hu... 38 yeee lagi 2 hari 39 minggu. Puan Misi tengok muka aku terus tanya, "Tak bersalin lagiiii?". hahahahaa... Puan Misi ni pun satu, dah aku ada tercongok depan mata dia plus dengan perot memboyot kompomlah aku tak bersalin lagi. Hok alohhhhhh... Puan Misi risau ke?? Kalau risau yang membawa Cek Baby ni lagi 10x risau ooooo.... Hari-hari tanya ngan Cek Baby, bila Cek Baby ibu ngan ayah ni nak kuar.

Tadi timbang berat badan, ok Puan Misi tengok.. amboiii naik 1kg yeeee dalam masa seminggu? Minggu lepas dah cantik dah naik 500gram je. Ini minggu boleh pulak naik sampai 1kg. Hoiiii... nasib baik kene dengan Puan Misi yang baik hati, kalau kene yang kaki bebel kompom dah kene ceramah di pagi hari. Ni mesti gara-gara aku makan banyak masa hari sabtu tuh hari. BerBBQ sangatkan... haaa melantak tak hengat dunia, hambekkk ko naik sampai 1kg, makan sedap. 

Tapi memang minggu lepas aku makan banyak, plus gastrik menyerang maka keje aku memang makan makan makan. Selagi belum tutup mata, memang makannnnn jela... Dah tutup mata terjaga dari tidur pun aku bangun makan biskut cecah dengan milo. So ini semua gastrik punya pasal, maka salahkan gastrik yang menyerang. Sekarang ni pun gastrik masih menyerang, tapi ampun sikitlah dari masa awal-awal preggy aku kene dulu. Dulu dengan mabuknya dengan takleh bau makanannya... sekarang gastrik tapi berselera makan. Makanan je yang non hadoo depan mata.. Hiiiii....

Yang lelain check-up semua ok... tekanan darah ok, hb tak amik minggu depan baru amik, air kencing ok, degupan jantung Cek Baby pun tiptop. Cuma bila cek kedudukan Cek Baby, masih belum masuk penuh. Alahaiii.. Cek Baby memang nak tunggu sampai 40 minggu ke sayang???

Tapi tak mengapa, ibu ngan ayah SABAR menanti selagi belum cukup 40 minggu atau terlebih-lebih hari. Kene usaha keras berjalan dengan lebih banyak ni. Mmmm nak berjalan ke mana yeee??? Ok... balik rumah kita exercise turun naik tangga plus buat jalan itik plus sental bilik air segala bagai. Alamat semakin berkilat bilik air aku. Hahahahaha...

Kawan-kawan tolong DOA kan untuk aku agar aku boleh bersalin normal serta segala urusan ketika aku hendak bersalin dan sesudah bersalin nanti dipermudahkan olehNYA, dan tolong DOA kan juga agar aku kuat dan bertenaga untuk mengharungi detik-detik bersalin dan sesusah bersalin nanti.

Terima kasih...





0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.