~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

mAndi pAgi

Hemmm... Antara mandi pagi ngan tak mandi pagi. Nie citer yang aku ingin kongsi bersama ngan smue orang yang membaca blog aku nie. Kalau kowang ade citer gak, haaaa bleh masukkan sekali dalam blog aku nie.Hehehehehh... Seperti yang kita tahu bahawa bagi kaum cina mereka nie tak akan mandi pagi sebab pada dia orang mandi padi nie akan membawa penyakit. Itu bagi kaum cinelah, berbeza plak bagi kite orang melayu Islam, yang digalakkan mandi diwaktu pagi sebelum terbit matahari. Kenapa??? Semua orang tahu mandi pagi nie untuk menyegarkan tubuh badan selepas kita bangun dari tido yang panjang. Air yang sejuk itulah akan menyegarkan badan kite nie. Memanglah sejukkkk... kalau zaman kanak2 aku dulu gigi aku nie selalu berlaga dan 1 badan menggigil kesejukan sebab menahan sejuk dan sampailah sekarang aku masih macam tu, dan aku percaya bukan aku sorang yang macam tu. Dalam pembacaan aku 2 bulan lepas, aku ade terbaca artikel bahawa mandi pagi nie bagus untuk orang yang nak diet. So sape2 yang berdiet sila2 lah mandi di waktu pagi, tapi dengan syarat jangan pakai air panas or suam ting. Mesti pakai air yang baru kuar dari paip or kolah.
Dan yang sebenarnya aku nak membocorkan rahsia seseorang... Hehehehe semalam baru aku dapat tahu bahawa selama aku kenal ngan "chai", dia tak penah mandi pagi. Opsss nie melayu bukan cine, nama je macam cine, terpaksa aku rahsiakan nama sebenarnya. Itu pun secara kebetulan rahsia dia bocor. Dia jarang2, kadang2, sekali-sekala aje mandi pagi. Dari zaman dia pegi sekolah, jalan ke, kolej ker dan keje ke dia jarang nak mandi pagi. Boleh dikira dia mandi pagi bape kali agaknye dalam setahun. Isk isk iskkk tak senohnoh betolllll... Hahahahah tak penah aku jumpe orang macam nie. Wahai "chai" lepas nie insaflah... Bermula hari nie mandi pagi lah setiap hari... Kalau tak akan Ku sebarkan berita ini kepada kawan2Mu... Ah ah ah ahhhhh (iskk jahatnye ketawe aku)... Opss mintak maaf ye "chai", ampunkan saya wahai penunggu gue, ampun kan saya...
...Huhhh selAMat tAhun BAru 2007... tak seDor dah mAsuk tAHun bAru...
...aZAm lAme AZAm bAru, SemangAt lAmA semAngAt bAru...

1 Ng0mel-ng0mel:

nohjenoh said...

fuh.. ada artikel mandi pg... lepas nie ko buat artikel pasal mandi mlm lak lieya... heh

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.