~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

biLe peNcuci kanDang rimAu keNe baHam

Gempar seketika 2 negara dengan rimau putih membaham Nordin Montong di z0o Singapura, isk bukan 2 negara je nie.. silap2 masuk semua berita di setiap negara...betul tak???? Aku rase nie mesti kat Mandai Z0o... (betul tak Jue?? merujuk kpd sepupu ku di Singapura) Haa bacelah catatan yg dibuat oleh anak cucu Nabi Adam;

1. Mula mula Nordin Montong 32 th, jumpa kawan kawan dan bertahu mereka: "Bye bye. Engkau org TAK akan dpt jumpa aku lagi sa lepas ini" (ganjil kan kalau org cakap gini?)(macam org buang tebiat nak mati)

2. Dia naik basikal.

3. Pergi ke kawasan Buaya, BUANG semua kad-kad dalam wallet (bag duit) di kawasan buaya ini. Pelancong Australia nampak & mereka HAIRAN kenapa org buang barang di kawasan buaya ini?

4. Nordin naik basikal ke kandang HARIMAU PUTIH. Panjat tembok & turun ke kawasan "yg ada air" (dlm kolam la nie) sedalam 6 kaki.

5. Dia berjalan dalam air ini sambil "memanggil manggil" Harimau. Di tangannya sebelah pegang baldi & sebelah pegang penyapu lidi.

6. Harimau (pertama) DENGAR dan pergi cari Macam kita juga, kalau "yg memanggil manggil"."bunyi bising" kan kita akan TENGOK.(Kategori kep0h jugak rimau nie kan...hahaha

7. Nordin Montong berjalan mengharungi air, menuju ke arah Harimau & semakin "mendekatkan dirinya".

8. Seekor Harimau (yg kedua) datang. Kedua2 Harimau MERENONG Nordin. Dengan jarak "yg sangat dekat" Nordin dah mula rasa takut. Dia kata: Ya ALLAH tolonglah aku. Aku salah. Maafkan aku.

9. Org ramai menjerit (utk bagi Harimau DISTRACT supaya dia TAK gigit Nordin) & pelancong (org putih) baling payong ke arah Harimau, tapi tak kena pun. Budak melayu yg ambil gambar video, suruh Nordin turun dari batu dan masuk ke kawasan air (pasal Harimau TAKUT air)p/s tak penah lak aku tau yg rimau tak0t air.

10. Nordin takut, ambil baldi & tutup kepala, kemudian mula turun. Bila dia bergerak, seekor harimau mula tepuk Nordin (tahulah tapak tangan dia "berapa punya besar"). Orang ramai terus buat bising, supaya Harimau TAK apa apakan Nordin. Kedua2 harimau KEBINGONGAN, tengok org org yg buat bising.

11. Dalam masa harimau (yg dua ekor kebingongan pasal bising), datanglah lagi seekor Harimau. Harimau yg ketiga ini YANG GIGIT & SERET Nordin (macam dia bawa anak dia jalan2 makan angin, macam kucing angkat anak dia gitu lah. Di bawanya ke dalam (kandang)

12. Pegawai zoo, doktor haiwan, polis masa ni dah tunggu. Pegawai zoo memanggil harimau-harimau ini utk masok dalam kandang. Mereka masuk. Dengan segera, doktor berikan rawatan pada Nordin........ Tapi dia DAH meninggal.

13. Juru tembak dah tunggu. Tapi mereka TAK tembak pasal harimau "ada kelemahannya" Kalau mereka di sakiti (kena tembak sakitkan?) mereka "akan lebih mengganas, akan terus gigit Nordin (yg di depan mata mereka).

Iskk ngerikan bila jadi perkara macam nie. Seb baik mase aku p z0o nie dulu takde perkara macam nie berlaku, kalau tak t0bat aku nak p z0o lagi. Tapi ape pun dah ketentuannya begitu... ape nak dikato...

Al-Fatihah kepada r0h Nordin Montong.

4 Ng0mel-ng0mel:

Nurmala said...

sian pencuci ni kan..
tapi org kata pencuci ni agah2 harimau tu..
wallahualam~~

Umie said...

ehh...bile kisah nie terjadi??? taktau pun...huhuhu

ladyell said...

biar btul org tu.cari pasal ngan pak belang.
tp best crita2 cam ni.dpt kongsi bnda2 or crita2 yg kita tk thu tp nk thu..postlh lg yg lain..

sipeNinLalat said...

Nurmala--> Sian mmg sian, tp mengikut cite my kazen coz my kazen Singaporean.. arwah nie saje masuk c0z nak bunuh diri.

Umie--> Kejadian berlaku pada 12 ke 13 Nov tuh hari

Ell--> Mmg dia cari pasal, biasa la name pun rimau kan... beh nak buat camneeee dah kehendak dia begitu...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.