~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Drebar Sengal

Haaa hari ahad lepas, selepas aku p kenduri kawin aku terus menuju ke rumah Mak Ya pick-up Hakim ngan Amir. Lepas tu aku terus balik, dan mase on the way balik tu aku berentilah kat simpang 3 jalan besar. Kirenya aku kene keluar jalan besarlahhh c0z aku dari tamankan... mase time menunggu kereta2 yg lalu lalang kat jalan besar tu free adelah sebuah kete proton saga kaler merah nie berenti disebelah kiri kete aku walhal lorong utk kuar jalan besar tu hanye lorong aku jerk 1 lane, pemandu yg sengal nie tak reti nak Q dan pemandu yg tak reti nak besab0 ikut suke hati dia je, mentang2 kat situ jarang ade p0lis ikut suka dia jerk buat jalan tu macam jalan bapak dia. Memang aku marah sangat dengan pemandu bangang nie.. Haaaa kan dah kuar perkataan yg bukan2 dari mulut aku, mane aku tak marah kalau melibatkan nyawa, bukan nyawa dia jerk, nyawa aku, mak aku, makcik2 aku juga sepupu2 aku.

Kowang tau tak yg drebar sengal nie ikut sedap hati dia jerk kuar jalan besar tu sedangkan mase dia nak kuar tu ade sebiji kete tiara sedang memandu laju. Tau jela kan kalau dah jalan besar and jalan lurus pulak mane ade kete dibawak dengan perlahan, boleh dikire dengan jarilahhh senang cite. Jadinya si pemandu yg sengal nie, telah keluar dari simpang taman tu dengan selambe kod0k dan dalam keadaan perlahan. Aku rase dia pakai gear 2 tu, sbb kete dia kuar terkedek2. Kalau dia pakai gear 1 kompon kete dia tu bergerak dengan pantaskan, ini tidakkk. Dah tau ade kete laju datang dari arah jalan besar jangan la kuar, mentang2 lelaki nak tunjuk terer dengan aku, tapi p0mpuan pun ade jugak macam nie, budget b0leh lepas laaaa...

Ha lepas tu bile dah tergamam teng0k ade kete meluncur laju menuju ke arah kete dia, bleh plak dia berhenti tengah2 jalan besar tu, nasib baik time tu takde kete dari arah kiri dan kerete tiara yg datang dari arah kanan aku nie apelagi, pemandunya terpaksa buat break emegency dari jauh. Dan yg lebih memeranjatkan aku sekeluarga lagi ialah bile kete tiara tu terpaksa membelok ke kiri sedikit mengadap kete aku. Maka kete tu berhenti betul2 depan kete aku, yelah kete aku kan yg paling depan sbb akukan tengah tunggu jalan besar tu free barulah aku boleh kuar. Kowang tau tak jarak kete aku dengan kete tiara tu kurang dari 1 kaki jeeeee. Time tu aku punye terkejot jangan cakaplah, semua yg ade dlm kete aku menjerit ketakutan sebab masing2 terperanjat sampaikan sepupu aku yg berumur 2 tahun tak nak duduk kat depan lagi lepas kejadian tu sbb terperanjat sesangat. Dan mase tu aku tengok pemandu tiara nie, kepalanya terhantuk kat cermin depan sebab dia wat break emegency.

Dahla mase tu jalan basah baru lepas hujan, nasib baik kete tiara tu sempat jugak break emergency, kalau pemandu kete tiara tu terus mmg kompom pemandu proton saga yg sengal tu kene hentam ngan tiara, dan nasib baik jugak tiara tu tak hemtam kete aku, dah la kete aku penuh sesak dengan penumpang. Mase tu memang aku betul2 terkej0t, nie bukan terkec0t beruk lagi dah.. naik pucat lesi muke kite 0rang semua. Pemandu yg sengal tu mintak maaf dengan kete proton tiara tu, dengan mengangkat tangan jee??? Memang sengallll... kire penyabar jugaklah pemandu tiara nie, sebab kalau pemandu yg tak penyabar mau kene sebiji penumbuk tak pun kene maki... Moralnyaaa janganlah nak tunjuk terrer sangat bile memandu tu... tak kirelah naik m0tor ke naik kete ke, berhemahlah ketika memandu walaupun aku kengkadang pun bukanlah berhemah sangat... Adat2 laaaaaa....

3 Ng0mel-ng0mel:

RieDer said...

hoh!betui tu..aku mmg cukup menyampah dgn drebar2 kete yg kerek mcm tu..masuk simpang xreti bgi signal la paling aku BENCI.mcm nak kejar je kete tu n pecahkan signal dia. watper ada signal kalau xreti guna.kan?

Nurmala Mazlan said...

eeeee...
mmg sengal pon driver tu..bila belasah kang, cakap kita samseng jalan raya..wakaka

Lieya said...

Rieder & Nurmala--> Tau punnnn... seb baik mase tu aku tengah terkoj0t... kalau tak mau dapat cap 5 jari aku nie haa... har har harrrrr... macam berani jerk aku nie....

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.