~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Xcident di Nusajaya Opis

Semalam hujan telah turun dengan lebatnya disekitar Gelang Patah dan Nusajaya. So nak balik keje pun berkire2lah sbb kene meredah ujan ke tempat parking kete. Tapi lepas jerk ujan reda sikit aku ngan geng2 yg lain pun kuarlah dari opis dengan xcitednye sbb dpt balik. Lepas tu bile memasing dah ready nak bergerak ngan kete memasing, aku pun menunggulah turn untuk mengeluarkan kete aku dari parking, dlm pd menunggu turn untuk meluncur laju tu tibe2 telinga aku disape dengan bunyi dentuman yg agak kuat. (booommmmmmmmm hahhh korang pikirlah sendiri bunyinye mcm mane ye) Aku yg mudah terperanjat bile leka nie, ape lagi terkejot yg tak hengat punye. Bile saje terpandangkan kete kawan aku (Nayli) dah bercium ngan moto wak tukang kebun opis aku, aku jadi lagi terkejut. Muke wak tukang kebun time tu jangan cakaplahhh, garang dan bengis giler... Mengerikannnn tengok muke dia..

Lepas tu aku tunggu plak reaksi wak tu ngan Nayli. Setelah beberapa saat, aku tengok Nayli kuar dari kete. Aku nampak tangan Nayli terhayun kiri terhayun kanan. Pastu bile jerk tersedar dari lamunan aku pun terus memarking kete dan terus menuju ke arah Nayli. Aku terus tanye ngan Nayli camne boleh terjadi. Orang tengah terperanjat bleh plak aku kepoh2 p tanye itu ini. Hehehehhhhh... Okey aku sambung lagi.. Ikuti cerita dibawah yee...

Naily: Macam nielah Wak, saya bagi Wak 100 ringgit, lepas tu Wak bawak motor Wak nie ke bengkel, lepas tu tengok plak berapa ringgit kene. Nanti saya bayar lagi, nie saya bayar separuh dulu.

Wak Tukang Kebun: Seratusss??? Kalau awak bagi saya 500 ringgit pun Wak tak mahu.(dlm tel0 jawanya yg pekat)

Haaaa time nie aku ngan Naily berpandangan dan terkedu kejap. Dalam hati aku berkata, "kalau RM100 tak nak RM500 tak nak berapa plak yg Wak nie nak". Banyak songehhh betul Wak nie. Pastu aku menyampuk pulak bagi menjernihkan suasa yg genting tu...

Aku: Wakkk.. betulla ape kawan saya cakap nie, dia bg Wak RM100 dulu, lepas tu Wak bawak la motor Wak nie ke bengkel tengok berapa kene, bukan banyak pun rosak. Lepas tu barulah kawan saya nie bayar lagi baki dia.

Wak Tukang Kebun: Kalau awak bayar RM500 pun Wak tak mahuuuu...korang tengok tu... Rem ngan tayar habis bengkok, brek lagi magguard lagi, no flet lagi...

Lepas Wak tu menghabiskan ayat dia, dia terus berlalu pergi. Hahhhh dalam hati aku time tuuuuu... "Dah lebih Wak nie" Sebelum Wak tu jauh dari kami, aku menjeritttt

Aku: Kalau RM100 Wak tak nak RM500 Wak tak nak, Wak nak ape?????? (dalam intonasi marah dan geram, aku plak yg terlebih marah nie..eheheehh)

Wak tu langsung tak menoleh dan dengan selambenye berlalu pergi tanpa rase bersalah. Aku ngan Nayli plak tak tau dah nak buat ape. Lepas tu kawan aku yg sorang lagi, (namenye Saleha) datang tanye ape dah jadi. Saleha nie yg menjadi saksi kejadian sbb dia betul2 berada dibelakang kete Nayli. Pastu aku pun ceritalah ape yg berlaku. saleha terkejut dan dia terus telefon suami dia Sebab suami dia keje bengkel kete, so sikit manyak dia mesti tau kan!!! Tak lame kemudian bos Nayli yg baru balik dari site bertanye apa yg berlaku. Dan bile saje orang dah ramai berkerumun kat tempat kejadian, Wak Tukang Kebun tu pun datang kembali. Selepas berbincang ngan bos Nayli, Wak nie pun bersetujulah menghantar motornya ke bengkel. Itupun selepas bertekak, masih nak menangkan diri dia yg kononnye tak bersalah. Sudah lebih plak Wak nie. Korang bayangkan (bayangkan betul2 ok) Kalau dia berhenti dan lalu ditepi jalan, boleh ke kawan aku yg tengah jalan mengambil selekoh nie melanggar dia???? Hahhh korang pikirlah sendiri..Sebab dia wat statement kat orang2 yg ade ditempat kejadian yg dia dah berenti kat tepi. Hahhh aku yg terlebih geram nie pun bidaslah balik.

Then kejadian bertekak nie berulang lagi di salah sebuah bengkel motor kat Gelang Patah. Wak nie masih nak menegakkan benang yg basah kowang tau takkkk. Tak lame lepas tu, suami Nayli dan suami Saleha pun sampai. Dia cerita benda yg samelah.Aku pun ape lagiii... Ayat aku masih samelahhhh...

Aku: Wak kalau Wak berenti kat tepi, takkan boleh xcident. Lepas tu macam mane pulak tayar depan kanan kete kawan saya nie boleh langgar tayar depan motor Wak??? Lepas tu kejadian berlaku kat tengah2 jalan pulak??? Habis tu kawan saya yg tengok nie Wak nak letak mane??? Wak ingat dia tak nampak ke ape yg berlaku??? Saya memanglah tak nampak ape2.

Wak tu terdiam sekejap. Lepas tu suami Nayli pun menyampuk.

Suami Nayli: Haaa kalau dah macam tu terang2 Wak salah.

Wak Tukang Kebun: Heyyy kau suami dia kan, kau diam... kau jangan masuk campur dalam hal nie.

E'ehhhh orang tua nie, suke2 hati dia jerk nak marahkan suami Nayli. Kenapa plak suami Nayli tak boleh masuk campur. Gile ape... aku berkata dalam hati aku laa kannn...Nasib baiklah suami Nayli penyabar jugak orangnya. Dia pun diam jerkkk... Lepas tu Nayli pun tanye ngan tokey kedai tu berapa semua sekali harga kerosakan yg perlu diganti.

Nayli: Wak, saya bayar RM100, yg RM43 ringgit lagi Wak bayar.

Korang tau tak yg Wak nie tak nak bayar RM43 lagi tu. Kepala hotak diaaa, dia nak Nayli nie bayar semua. Gileee apeeee... Dah untung kawan aku tu nak bayar RM100 atas budi bicara dia sbb malas nak cite panjang. Last2 aku cakap ngan Nayli suruh bayar je kat tokey kedai tu, lepas tu mintak bil lepas tu terus balik. Jangan dilayann lagii, saje nak amik kesempatan... Tak betul gaknye orang tua nie, ikut suka hati dia jerk nak suruh Nayli tanggung semua kerosakan. Dahlah salah sendiri lepas tu tak nak mengaku bersalah, lepas tu nak orang plak tanggung kerosakan motor dia. Alahaiii manusia zaman sekarang, macam2 adekan. Aduuiiiii alhamdulillahhh nasib baik bukan aku yg kene. Kalau tak, tak tau nak kate ape. cukuplah xcident2 yg penah aku alami dulu. Kesian betul aku kat Nayli, dah la tengah pregnant dan nasib baik jugak kete dia takde ape2. So wahai kawan2 sekalian, berhati2lah ketika memandu. Tapi yg masalahnye kite bawak hati2 pun, ade pulak orang lain yg hentam kite. Dah tertulissskan???? Reda dengan ape yg berlaku, kerana itu adlh qada dan qadar NYA!!!

3 Ng0mel-ng0mel:

~ eila'z ~ said...

Eihhh memang ati panas tengok muka wak tu aritukan.... dah la naili tu prgnant....hampeh betul...

Anonymous said...

ahahahahah.lia2....nk juge masok...
sian kt aku kan...seb bek ade org cian kan aku...ahahahahha

Lieya said...

Wak kah kah kahhh... memang wak tu.. ntah ape2 salah sendiri pun tak nak mengaku... Hiskkkk....

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.