~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Hantu Bungkus

Ahaaa oleh krn 2 3 org kengkawan blog aku syok berciter pasal citer seram. Skang nie turn aku plak kongsi kesah seram yg aku alami sendiri mase aku berumur 12 tahun. Kesahnya bermula beginiiii...

Dari umur 7 tahun aku dah dihantar mengaji mengikut abg2 aku kat uma nenek sedara aku diseberang parit depan uma aku. Dari Mukkaddam hinggalah katam Quran disitulah tempat aku mengaji tanpa berpindah-randah seperti mane kawan2 aku yg lain. Menginjak umur aku 12 tahun aku dah katam Quran, tp aku masih teruskan mengaji dan mengaji. Kiranya mengulang baliklah kan. Bila umur aku dah 12 tahun, abg2 aku semua dah bekerja dan aku mengaji bersama dgn sepupu2 dan arwah adik aku yg ketika itu baru berumur 7 tahun.

Satu malam aku, sepupu2 dan arwah adik aku pergi mengaji seperti biasa. Selepas maghrib kami terus menuju ke rumah nenek sedara aku yg jauhnye lebih kurang 400m dari uma aku dgn menaiki basikal sambil membonceng adik aku. Sampai waktunya bile masing2 dah habis mengaji, kami pun pulang seperti biasa. Masih takde ape2 yg berlaku sehinggalah kami tiba disuatu kawasan yg agak mengerikan pd pandangan mata kasar aku dr jauh... opsss jalan raya je ok. Semakin lama kami semakin hampir dgn kawasan yg agak mengerikan itu, dan semakin dekat maka semakin jelaslah pandangan mata kasar aku dgn bantuan cahaya bulan mengambang penuh dibantu pula dgn suluhan lampu picit yg aku genggam erat.

Aku tidak lagi menyuluh laluan jalan yg aku lalui tp menyuluh satu2nya objek yg ade terpampang bersinar didepan mate aku. Aku terus memberhentikan kayuhan basikal, begitu juga sepupu2 ku yg lain. Kami terpegun seketika melihatkan objek putih bersih yg tidak bergerak2 didepan mate masing2. Seminit berlalu kami tetap begitu dan begitu juga hantu bungkus itu, tiada sebarang gerakan yg aku lihat melalui bantuan cahaya lampu picit. Tangan mula menggeletar dan bibir aku secara otomatik bergerak membacekan surah2 yg aku tahu, dari perlahan kpd bacaan menjerit sehinggalah sepupu2ku yg lain mengikut same membace dgn nada menjerit ketakutan dan menggigil. Bermacam2 ayat yg kami bace namun hantu bungkus itu tidak juga bergerak. Salah sorang sepupu aku mula menghayunkan langkah seribu tanpa mengira sepupu2 perempuannya yg lain dan adik2 sepupunya, dan bile sorang dari kami menghayunkan langkah seribu yg lain pun ape lagi.. masing2 pun mengatur langkah yg amat canggung aku rasekan sehinggakan aku terlupa pd arwah adik aku yg tertinggal ditempat duduk belakang yg aku bonceng. Setelah setengah jalan kami berlari aku berhenti krn teringatkan arwah adik aku yg tertinggal dibelakang, dan aku paksa sepupu aku mengikut aku mengambil adik aku yg tertinggal ditempat dimana adenya hantu bungkus itu dan kami teruskan berlari sekuat hati sehinggalah kami sampai ke rumah nenek sedara kami, iaitu tempat kami mengaji.

Kesudahannya aku citer hari sok plak. Aku nak tengok cite CINTA GILE dulu ok... babaiiiiiii...

6 Ng0mel-ng0mel:

lieya shayunk said...

lor...ada sambungan upenyer...cpt la continue akk..nk tau cmne ending die...hehe...

Umie said...

ala lieya... ko nie saje je nak wat saspender... cepat sambung!!!!

Lieya said...

LieyaShayunk--> Haaa bawak2 bersabo ye adikkk...

Umie-->Wakaka... tengah2 aku karang ade lak cite "CINTA GILE" kat astro start so aku stop la dulu. Tunggu haaaa... biar saspen sikitt... asyikk ko jerk yg wat suspen, kali nie bg chan plak kat aku ehhhh....

pEts LovEr.. said...

hahaa.. kene sebijik ko umie.. lieya dah wat suspen...
lieya..xdapat aku baygkan cmner perasaan adik ko bila tertinggal sorg2..waaaa...serammm

nURmALa mAZLan said...

ler...
persal lak ada sambungan nih

Lieya said...

Petslover-->Yerk laaa asyik Umie jerk yg wat suspenkan, skg bg aku lak. Perghhh mase kene tinggal tu melalak2 dia.

Mala--> Mesti la ade Mala.. Heheheh...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.