~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Kereta 0hhh kereta

Sabtu lepas, A. Long, Jamal dan Mak pegi ke pasar membeli ikan. Aiskkkk macam story budak sek rendah plak. Hahaha.. ok camnie, minggu lepas hari sabtu lebih kurang kul 8.30 pagi Mak mengajak aku ke pasar. Biasalah kan pepagi di hari cuti2 camtu kene bawak Mak ke pasar besar pontian. Tapi kebetulan pada hari sabtu tu adik beradik aku yg lain semua ada balik. So kesempatan yg ade tu aku gunakan utk meminta tolong kat A. Long supaya bawak Mak pegi ke pasar. Haaa atas kemalasan dan kerajinan A. Long tu dia dah mengajak plak sepupu aku Jamal supaya jd redebar.

Nak dijadikan citer memasing malas nak bawak kete sendiri, so aku pun dengan baik hatinye menyerahkan kunci kete aku kat Jamal. Dia orang pun pegilah ke pasar pagi tu dengan menaiki kete aku. On the way balik telefon aku berbunyi. Tengok2 nama A. Long tertera kat skrin telefon. Aku pun jawablah seperti biasa tanpa ade rase curiga or ape2 pun kannn...

A. Long: Lieya, kete kau rosak nie. Asal enjin kete tak nak mati??? Kunci dah cabut ni... (time nie mesti A. Long aku garu2 kepala dia yg tak gatal, kan kan kan)

Warghhh bagai peluru berpandu A. Long menyoal aku. Haaaa mesti A. Long aku kelam kabut time tu. ahahaha yelah korang bayangkan ehhhh... enjin dah dimatikan kunci kete pun dah dicabut tp enjin kete masih bernyawa dan tak nak mati2. Tak ke mengerikan namanye tu??? Opssss aku penah kene camnie beberapa kali sebelum nie, sekali tu kene kat Singapore. Gilee r, seb baik mase kat Singapore still boleh idup lagi enjinnya bile di start.

Haa lepas tu aku pun ajarlah A. Long aku bagaimana caranya nak matikan enjin kete aku tu. Lepas tu suruh di start balik. Tapi kali nie mmg betul2 kondem kete aku, langsung tak nak idup. Dah puas digodeh pun tak nak idup jugak sampai naik hangit dibuatnya. Lepas tu A. Long aku suruh ajak A.Ngah aku bawak lagi 1 kete amik dia orang kat Rambah.

Sesampai aku di Rambah, bau hangit dah menyusup ke lobang hidung aku. Aiskkk sampai naik hangit2 enjin kete aku nie, ape ke halnye!!! Lepas tu aku tepon pomen kete, dia suruhnya kite orang tolak kete tu tengok boleh hidup ke tak. Kite orang pun ape lagi jadilah tukang tolak kete kejap. Haaaa bile kete aku dah hidup je aku ngan A. Ngah terus shoot pergi ke bengkel pomen yg aku tepon td. Cek punye cek rupe2nye starter kete aku dah kondem daaaa.. so kenelah tukar starter baru. Lepas ditukar barulah bernyawa kete aku tanpa perlu ditolak lagi. Huhuhuuuuu haiii laa kerete kau buat hal lagi... Hal yg ade pun tak tersettle2 lagi nie haaa... Kau nak kene Juuuuuuxx kerrrrrr????

Korang penah dengar orang2 tua berkata, jangan ckp nak jual or nak tukar kete depan kete korang??? Kalau cakap jugak alamat kete korang akan meragam yg pelbagai ragam... Haaa penah dengar????

4 Ng0mel-ng0mel:

Nurmala Mazlan said...

kak...kita pernah dengar org cakap cam tu..jgn cakap nak jual kete, nanti dia merajuk.. lebih2 lagi jgn cakap dekat2 dengan kete sbb dia boleh tau

pEts LovEr.. said...

hehee...ngeri gak dengo keta ko still idup even kunci dah cabut..mest terkezut a.long ko tuh..x dapat den bayagkan..

Lieya said...

Mala-->Tuh haaa... sbb pagi tu mase tengah sarapan, ipar duai K.Lieya sebok suruh tukar Exora. Huhuhuuuu...

PetsLover--> Haaa tau pong ko. Mase mula2 aku kene pun aku ngeri gak. 2 3 kali aku tutup & cabut kunci same gak, mau tak ngeri koooo.. seb baik kejadian berlaku siang. Kalau malam aku rase aku dah tinggalkan kete aku tu tepi jalan. Tapi lepas aku tau mcmne nak matikan haaa dah x takut dahhh... A.Long ngan sepupu aku jerk la terkojot ber0k...

Faizal R said...

kete berantu tu kot

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.