~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Air AppLiBoi

Hahhh tengok2 terliur tak korang ngan air yg aku buat nie. Nampak sedapkan, semalam aku berbuke puasa dengan air ini. Sangat lazattt dan disukaiii oleh aku tika ini. Hahahah... sampai cyg aku pun sms mintak aku buatkan dia bile dia balik nanti. Hahaha... nak buat sendiri laa kannn... Air nie ku beri name AppLiBoi a.k.a Apple + Limau Kasturi + Asam Boi, tu yg jadi AppLiBoi. Hahaha...Ok pada kawan2 yg berminat nak try ini dia rahsianyee...
Bahan-bahan
  • 2 bj Apple Hijau
  • 2 bj Limau Kasturi (yg sedang punya)
  • 3 bj Asam Boi (kaler merah ok, kaler lain pun boleh)
  • Gula secukup rase or 1 sudu or 2 sudu utk manis sikit.
Cara-cara
  • Campakkan apple hijau ke dalam pengisar buah. Jangan lupe buang kulit and bijinye.
  • Lepas blend tuangkan air apple tadi ke dalam gelas yg kiut miut.
  • Lepas tu perahkan limah kasturi, haa jgn lupe buang bijinye. Selepas perah, kulit yg sebiji tu campakkan aje dlm gelas korang tadi kasi lagi naik aromanya.
  • Masukkan asam boi dan sedikit gula (aku letak sesudu je, sbb aku x suke manis2).
  • Kacau sehingga rate dan mesreeee...
  • Sedia utk diminum.
***Kalau nak sejuk korang letak la ais. Pandai2 korang la nak adjust, selera memasing. hahaha

1 Ng0mel-ng0mel:

MushroomCute said...

Sungguh terliur membacanya.....

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.