Okey before sampai turn aku, kite orang memang dah perasan akan kelambatan cashier yang bertugas ketika itu. Tapi layankan la jugak pasal nak ke cashier lain pun penuh jugak orang beratur... sampai turn aku dia jadi kalut sikit. Sebabnya 1 barang yang aku beli si cashier ni dah terscan masuk kat customer sebelum aku punye bil, tau dia tolak ke tidak pasal makcik tu dah inform kat dia. Aku tak tau macam mane dia buat tp dalam bil aku tu dia still kire, betullahkan pasal itu memang barang aku, cume kalau termasuk kat bil makcik sebelum aku tu memang tak adillahkan walaupun barang yang aku beli tu baru berharga RM1.55.
Ok settle turn aku, kene pulak turn Ct. Bile turn Ct takde pape masalah cume lambatttt je sikit kejenya.. Haaaa takpelahkan masih dimaafkan lagi pasal budak baru belajar. Bile sampai turn Nana, dia scan macam biasa pastu Nana pun bayar. Tapi lepas bayar tu Nana ceklah bil dia, korang tau ape jadi.. Ade dia pegi scan air kotak yang sebundle tu dia kire sekotak aje yang berharga RM1.20, tak masuk akalkan air kotak sebundle berharga mcm tu. Rupenye dia p scan kat kotak tu bukan scan kat label luar, so kompemlah kire harga sekotak air je. Haiskkkk Nana terus cakap kat budak cashier tu. Response??? Muke blur and buat tak tahu sbb mase tu dia tengah kalut nak settlekan customer lain yang membeli ala-ala memborong. Jadi kite orang tunggulah jugak pasal airkan masuk dalam badan jadi darah daging. Dalam pada menunggu si cashier ni melangsaikan customer lain, kite orang dok la peratikan dia.
Kesilapan pertama yang dia buat, salah kire kuantiti bungkusan lada cili. Oklah lagi pasal Ct suruh si cashier ni kire balik, ok dengan akurnya si cashier ni mengira balik walaupun bukan barang kite orang. Bile tibe nak scan dia boleh scan bungkusan tu 1 per-1. Hadohaiiii hapsallah dia tak kalikan aje ngan 34 bungkus, udahlah gitu tengah-tengah scan boleh plak dia salah kire. Lepas 32 bape?? 33 kan... tp budak cashier tu boleh kire lepas 32 terus loncat 34 tp nasib baik jugak dia perasan akan kesilapan dia. Lepas tu kalut pulak nak scan kacang 5 bungkus yang berlainan harga. 3 bungkus terakhir dia boleh scan pada bungkusan kacang yang same. Padahal aku tengok setiap bungkusan kacang yang ade tu berlainan harga. Haaa ape punye sengal budak ni dalam hati aku, lantaklah kite orang ber3 pun malas nak amik kisah.
Bile dah settle untuk customer tu, Nana pun hulurkanlah air kotak yang dibelinya tadi. Mase ni budak cashier yang ala-ala sengal tu dah dibantu ngan cashier yang lain. Yang cashier sorang lagi tu pun cakap ngan budak cashier sengal tu "ngapa tak scan kat label depan tu, rugi kire 1 1". Korang tau si cashier sengal ni boleh buat muke tak tau plus selambe jeeee, dia terussssss je scan air kotak tu 1 persatu walaupun si Nana ni amik sebundle and sah2 ade label kat depan tu. Nana pun malas nak cakap banyak, and kite orang pun terus balik. Lepas ni kalau jumpe budak ni kat cashier jangan korang pegi bayar kat dia. Nanti dah ape-ape jadinya pulak. Sengallllll....
***NotadiHujungJari:-Buat keje tu biarlah betul-betul sikitttttt
3 Ng0mel-ng0mel:
baeklah..akan diigt...
khairul...
ish2.....dasat2...
Sib baik tak shopping sana...awat tak go komplen jer? merugikan Mydin dan org ramai jer..
hahaha.. sumpah! lps ni mmg aku x hingin beratur kat cashier sengal ni..
Post a Comment