~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Orang Bulan Depan Uma

Haaa cube korang baca tajuk N3 aku tu... ini cerita benar-benar berlaku ye kawan-kawan. Bukan aku reka secara sengaja untuk melariskan blog aku supaya hangat di pasaran. Hahaha wahhh dah macam kedai jual minyak pulakkan, nak laris-laris hangat-hangat bagai... Wakakakakaaaaa.....

Okey citenye macam ni, hari selasa lepas bertarikh 27 September 2011 dan bersamaan dengan 29 Syawal 1432H pada jam 2.09 pagi, tido aku telah dikejutkan dengan kehadiran orang bulan di depan rumah aku. Sedang aku lena tido tiba-tiba aku terjaga bila halwa telinga aku dikejutkan dengan bunyi bising kat luar rumah. Bunyi hujan yang turun renyai-renyai dicemari dengan bunyi ala-ala macam tong jatuh terhempas ke tanah. Sekali 2 kali berbunyi... aku masih mendiamkan diri lagi pasal nak mengamati bunyi tu, selang beberapa saat benda tu berbunyi dan terus berbunyi.. kentang kentung kentang kentung... uiskkk bisingggg la sangattttt...

Aku yang ketika itu berperasaan ala-ala cuak, takut plus nak jugak tau ape benda yang berbunyi tu kan, terus bangun sambil mengebil-ngebilkan mata. Terus aku ambil hp tengok jam pukul berapa time tu. Lepas aku tengok jam aku terus menjengah ke luar rumah melalui tingkap bilik. Jengah punye jengahhh mata aku terus terpandangkan beberapa orang bulan... berdegup-degup laju jantung aku... suspennnnnn oiiiiii....

Haaaa sebijik macam ni lah yang aku nampak, cume takde beg besau yang kat belakang tu je ha... credit picca to enchek google yeee...

Kalau korang dah nampak orang bulan macam ni ape korang buat??? Suspenkannnn.... tapi dalam suspen-suspen aku ni pun, masih lagi nak tengok orang bulan tu buat ape. Korang tau ape yang di buat?

Sejibik sejibon bajunya mcm ni, cume hari tu depa takde pakai vase ijo tu, putih serupo macam orang bulan. credit picca to enchek google

Tu dia... orang bulan collect sampah da... wakakakakaka seriusss mereka-mereka itu telah berjaya memperdaya aku untuk beberapa minit pertama. Tapi lepas tu aku pelik bin ajaib... pasai ape???Pasal sepanjang aku duduk kat taman perumahan aku tu, tak penah pulak aku tengok dia orang ni datang collect sampah pukul 2 pagi, dalam hujan renyai pulak tu. Ni mesti dah ade yang buat komplen, pasal sampah kat perumahan aku tu dah bape hari tak berangkat sampaikan tong sampah uma aku yang besar gedabak tu pun dah naik penuh ngan sampah. Pastu yang collect tu pun bukannya orang SWM tau, tapi collector persendirian punya. Mmm ape-apelah janji sampah kat uma aku tu berangkat mengikut waktu yang sepatutnya. Hehehe

0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.