~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Hari Ni Jumaat sok Sabtu

Alhamdulillahhh hari ni dah hari jumaat, sok chotii... yeay yeayyy... planning nak balik kampung jumpa mak dan abah terchenta. Tapi macam tak boleh la pulak pasal En. Hubby kate esok mau bawak kete. Arramakkkk ini macam hancuss planning aku. Heeee apa kata kalau aku merempit ngan motor En. Hubby!!! Ellehh bukan jauh punnnn setakat 1 jam perjalanan je dari uma aku ke uma mak. Heheheh cite balik kampung sikit punye gempakkan. Hahahahahaa.... mmm tengoklah keadaan macam mane, nak balik ka tak nak balik ka.... Ujung-ujung minggu ni balik kampung memang idea yang terbaikkan!!!

Boring wooo dok uma sensorang, En. Hubby pulak kijee... Alhamdulillahhh syukurr sebenarnya, pasal ade jugak OT untuk En. Hubby minggu ni. Rasanya dah dekat 2 bulan kilang En. Hubby takde buat OT hari sabtu. Rezeki Allah nak bagikan, dalam pelbagai bentuk. Allah tau kite orang nak pakai duit banyak bulan 10 ni, almaklumlah uma kite orang dah siap. Tinggal tunggu kunci je ni ha... tak sabar rasanya nak pindah ke uma sendiri. Hoyeahhh hoyeahhh... Rumah kecik je pun, jadilah untuk permulaan hidup kami berdua laki bini dan bakal anak-anak kami nanti. Ape yang penting rumah sendiri, kan kan kannn... Murah-murah pun uma yang aku beli tu beberapa tahun dulu baru 80k++ memmang MURAH pastu naik jadi RM108k haaa kene turn aku nak beli lagi naik kaw-kaw punye... ha hamek kau RM138k. Keluasannya??? 18' x 60' JEE hokey, ade 4 bilik, 2 bilik air dan 2 carpark.

Dahhh cukuplah aku intro pasal uma aku tu, skang aku mau share menu lunch tengahari En. Hubby hari ni. Oleh kerana dalam peti sejuk uma aku tu ado daging, ikan, ayam dan sayur. So aku decide hari ni just masak sayur air ngan goreng ikan kembung je. Againss menu simple habihhh aku tapaukan untuk En. Hubby. Pastu aku tumbukkan En. Hubby sambal belacan, siap-siap terus masuk dalam bekas. Pastu terus teringat yang En. Hubby kalau makan sayur air ngan ikan goreng mesti dilawankan dengan sambal belacan + tempoyak + budu. 3 makanan ni akan di campur dan digaul rata manjadi satu, so aku kaup kuarkan balik sambal belacan tu then aku hamek tempoyak dan budu dalam peti sejuk dan aku gaulkan semua sekali sampai sebati. Ape jadi 3 makanan di satukan eh??? Apa rasa??? Adoiii jangan tanya aku pasal aku tak makan tempoyak, tanyalah En. Hubby ape rasanya. Dolu, masa memula kawin aku penah tanya kat dia, dia kata SODAPPPP HINGGA MENJILAT JARI. Ade betul ke tu!!! So sambal tu apa nak namakan eh!!! Dah bergabung 3 mcm tu kan... belaCAN+temPOyak+buDU jadilah sambal CANPODU.... eheheh boleh gitu!!! Sapa tak penah try, bolehlah buat lepas ni, dah kate En. Hubby sedap hingga menjilat jari. Apa lagii cubelah korang try pulak. Hahahahaa....

0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.