~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Hari SABTU DUDUK RUMAH..

Aiskkk ape punye tajuk daaaa...Muahahha...Hari ni SABTU kannnn, makanya hari ni aku bercuti, manakala En. Hubby pulak bekerja. So duduklah kat uma menangok tengok tv or buatlah apa-apa yang patut kat uma ni ha. Awal-awal dah dapat pesanan dari En. Hubby, "Jangan bawak motor balik Pontian". Dalam hati berkata-kata, "Aiskkkk macam tau-tau jerk aku nak merempit balik ke uma mak". Hahahahhaa adehhhh terpaksalah membatalkan hasrat di hati nak merempit hari ni. Takpeee agak-agak kalau dah buhsannnn sangat aku kolling molling bff aku si Zu ngan anak-anak angkat aku 2 orang tu datang uma aku. Haaa bijakkkk tak aku!!! Ngeh ngeh ngehhh....
Oooo malam tadi aku menerai resepi baru dari dapur Kak Ummi, apakah resepinyaa?? AYAM SOS SIAM yang mabeles, sedapppp wooo.... cara penyediaanya pun tersangatlah mudah. Kak Ummi mintak izin tepek kat sini ye resepinya....

AYAM SOS SIAM

whooopsss.... picca sendiri hokeyy.. haku tetibe jadi rajin nak snap picca sendiri...
Bahan-bahannya :D
  • 1 ekor ayam sederhana besar - dipotong 8 - 10 bahagian
  • 15 tangkai cili padi thai *
  • 4 ulas bawang putih * (bahan * ditumbuk halus)
  • 1 labu bawang besar - dihiris
  • 1/3 cawan sos cili
  • 1 - 2 helai daun kunyit - dihiris halus (kalau nak letak daun limau purut pun terpulang la)
  • sedikit gula (optional)
  • minyak masak secukupnya
  • sedikit garam dan serbuk kunyit
Cara-caranya ;-D
  1. Bersihkan ayam dan toskan. Lumur ayam dengan garam dan serbuk kunyit secukupnya. Perap 20 minit. Panaskan minyak secukupnya dan goreng ayam hingga 3/4 masak. Angkat dan toskan.
  2. Keluarkan minyak dan tinggal lebih kurang 3 sudu besar dan tumis bawang besar dan bahan tumbuk tadi hingga naik bau.
  3. Masukkan sos cili dan kacau rata dan biar hampir kering sikit.
  4. Masukkan ayam yang telah digoreng tadi dan kacau gaul rata-rata. Seimbangkan rasa.
  5. Akhir sekali masukkan daun kunyit dan kacau rata sebentar. Tutup api dan hidangkan dengan nasi putih... SELAMAT MENCUBA...!
Kemudian pagi ni pulak aku buat sarapan Bihun Goreng Putih dan Air Koko. Koko disponsor oleh abang aku yang bekerja kat kilang koko. Pure koko from kilang haaa... panasssss lagi. Heheheheh mutu terbaekkk dari ladang punya.

BIHUN GORENG PUTIH

Font size
Bahan-bahan :-D
  • Bihun
  • Batang Saderi (hiris)
  • Lobak Merah (hiris)
  • Hotdog (hiris)
  • Daun Sup (hiris)
  • Garam dan ajinomoto secukup rasa
Bahan Kisar :-D
  • Ikan Bilis
  • Udang Kering
  • biji Bawang Merah
  • biji Bawang Putih
  • Lada Hitam
Cara-caranya ;-D
  1. Tumis bahan yang dikisar hingga garing.
  2. Masukkan sayur-sayuran, hotdog, garam dan sedikit ajinomoto.
  3. Masukkan bihun dan goreng hingga masak.
  4. Sedia untuk dihidang.

0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.