~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

FamilyDayKg Vs Birthday

Sabtu lepas kg kelahiran aku telah membuat HARI KELUARGA. Wahhhh sangat meriah ok, dari hari jumaat malam dah start  bermula dengan pertandingan badminton, dam aji hinggalah ke subuh hari kemudian bersambung pulak hari sabtu kul 9.00 pagi sehinggalah ke 1.30 pagi hari ahad yang berakhir dengan acara karaoke dan cabutan bertuah. Sangatlah menyeronokkan wokey... aku??? Tak terkecuali... sempat gaklah menjointkan diri masuk 1 game. 1 game jee!!! Udah tu malamnye family aku sendiri ade majlis tersendiri. Heeee majlis bakar membakar dan menyambut hari jadi si tua IS, si budak kepoh Naufal dan si budak becok Umairah.

Hokeyyyy... skang kite layan picture yee...


Pertandingan mewarna mengikut kategori....


Fatin Nurin Hazika  lagi glemer ngan panggilan budak Mok aka Wowen pun joint the club utk kategori 10-12 tahun... dapat no. 2


Haaaaa tu dia hasil mewarnanya... cantekkannnn!!!


Ni plak kategori 7-9 tahun... Fatin Nurin Khaleesa aka Dek Ngah dapat No. 2 jugak, yang berbaju pink tu haaa...


Haaaaaaaa ini kategori 4-6 tahun, hasil mewarna budak si Nur Izzati Umairah aka Umai.... toleh kiri kanan orang semua dah siap kaler, dia boleh hentam menangis hokey.....


Ceteka, acara ape pulak yang aku joint ni!!!!Jom kite lariiiiiii.....
Yezzaaaa... acara mengayam ketupat.. anyam punya anyam punye anyam boleh tak jadi plak ketupat aku, geram jekkan... boleh plak tangan aku menggegel2 masa mengayam... Hahahah omak aku pun 2 x 5, tapi takpe makcik aku dapat tempat ke-2 dlm game ni... ahahahaha kire ade gak wakil yang menang dalam kuarga aku...


Bile tengok picture ni, terasa macam kering kontang pulakkk badan aku ni.... tp masa cek kesihatan time ni berat aku 50kg hokey... entah betul ke tidak timbang misi tu... ye ye ar je kan....


Ini pulak acara masukkan benang dalam jarum... ahahahaa payah tak payah nak masukkan... abang aku masuk game ni, tengok si baju merah yg tinggi tu ha... beria-ria nak masukkan benang.. habis je game boleh pulak anaknye jumpe pengadil....

Umairah,"Acik-acik, ayah kite dapat hadiah tak???"
Pengadil 1 (Kak Rose),"Haaaaaa....???? Ape budak ni cakap Mak Andak aku tak paham"
Pengadil 2 (Mak Andak),"Umai cakap apa???
Umairah,"Ayah kiteeeee... yang nama dia Rizal tu menang tak??"
Pengadil 2, "Wooooo.. ayah Umai tak menanglahhhhh"

Haaaaaaa.. punyelah sukeee si anak bile tengok ayah dia masuk pertandingan sampai teruja nak jugak ayahnye dapat hadiah. Hehehehe kelako betul lahaii anak sedara aku sorang ni, siap pegi tanya haaa... Bijakkk bijakkkk.... Mana aku dapat tau pasal kes ni, haaaaa tu makcik aku yang bernama Mak Andaklah yang ceritakan balik....









Muhammad Darwish Asyraf aka Botbet adik kepada Botbot sepupu aku la ni... ehehehe umur 1 tahun 3 bulan masuk pertandingan lari dalam walker... Melalak-lalak tak moh masuk walker tau... dari kecik pun tak penah masuk walker sekali tetibe kene masuk dalam walker mau tak member mengamuk sakan. Dapat gaklah no. 3...terrer terrer terrerrr


Time ni aku dah balik uma nenek untuk persiapan berbbq di malam hari... Omak aku ngan makcik aku je yang joint the club.... mak aku dapat no. 2 weiii dalam acara meraub daun kelapa.... siap ade yang tak puas hati lagi tu, tak tau ke mak aku memang terrer part ni...


Haaaa kerusi beracun, game ni aku terrer sebenarnyee tapi tak dapat nak joint, time ni aku rasa aku dah kat Mydin kot memborong barang2 untuk BBQ.. haiskkk rugi2 aku tak joint kalau tak kompom aku menang.... Haaa ini makcik aku dapat tempat ke-2. Hehehehe pendek kate banyak gak hadiah yang kite orang dapat.


Acara meniup belon sampai pecah.... 5 orang sepupu termasuk anak sedara aku masuk acara ni tapi takde sorang pun yang menang... seddeyyyyy


Beria-ria menarik tapi apakan daya tak dapat tempat pertama... mana nak lawannye ngan orang yang berbadan gemuk2 lagi tegapkan.....


2 orang anak sedara aku baju merah tu Muhammad Akil Thakif dan si abang Akil Ammar beria je amik belon tiup tak jugak... paling penting, botol air tak lepas dari tangan tu... takut beno orang amik air dia.. isk isk iskkkkkkk


Tibalah pulak acara bakar membakar dan potong memotong kek... hoyeayyyyyyyy.... Budak si Opal sekali lagi potong kek bersama ngan sepupunya Abg Maei dan anak sedaranya Si Umai.... ehehehehe...
Tengok budak yang tepi belah kanan tu ha... beria menjeling kakaknya yang kesukaan memotong kek... jelesssslah tuuu.. ehehehehe... takpe Thakif nanti Mak Ode buatkan kek time birthday Thakif nanti yeeee....


Haaaa kek yag aku buat... CAYE??? Hahahah idaklah aku seterrer ini... ini kek yang kazen aku beli...


dannn.... inilah kek yang aku buat... 2nd time buat kek ni... 1st masa buat untuk sambut birthday Naufal kat tabika dia.

Hari ahadnya pulak seberang ke Singapore pulak, menghadiri majlis sedara belah Abah aku kat Woodlands.. dokek jeeeee


Tu dia perantinnye... Semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat Syahira dan Fazlie


Inilah masanya untuk bergosip...Mak aku ni kalau dah jumpe member dia anak dilupekan... isk isk iskkkkk

dan akhir sekaliii...... jeng JENG jenggggg... Men teropong-teropong plak mak aku ni... Hehehe xtually ni keje anak sedara dia yang bernama Elmon D London punye kijee... pantang ade kamera kat tangan habis semua di snap. Budak Emon mau jadi photogapher ke!!!!!!


























1 Ng0mel-ng0mel:

Hanis MY said...

seronoknyaaaa... sangat2 meriah....

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.