~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

KENANGAN vs IMPIAN aka B.E.R.A.N.G.A.N

Peta apakah ini!!!! Klik kasi besarrrr punye... cilok dari Langkawi Travel Guide

Bile jalan-jalan baca blog orang tetibe terjumpe pulak N3 pasal dia orang pergi bercuti ke Langkawi. Alahaiiiiii bile tengok dia orang tepek cerita bercuti ke Langkawi terasa rindulah pulak nak menjejakkan kaki ke sana. Aku pernah menjejakkan kaki ke sana dulu, masa tu aku pegi ngan ahli keluarga aku. Rombongan Chek Jijah.... yang pergi masa tu semuanya perempuan, opss ade lelaki tapi semuanya kecik-kecik belaka. 7 perempuan 3 lelaki kite orang pergi naik bas dari JB turun kat Kuala Perlis pastu sambung naik feri pulak.

Masa kat Langkawi kite orang sewa sebuah Van dan drivernya adalah aku. Haaa cube korang bayangkan aku bawak van. BAYANGKANNNNN.... Itu adalah kali pertama aku bawak Van, nekad tak nekadlah aku time tu. Nak sewa kete memang takdan lah pasal yang boleh memandu aku sorang je, mak aku ade lesen tapi dia tak berani nak bawak. Jadinya aku main hantam kromo je, tapi hari pertama tu jugak aku dah bawak dia orang meronda 1 pulau. Haaaa terrorkan, udahlah tak penah bawak van tak penah pulak sampai ke sane, tapi boleh pusing keliling pulau hanya berpandukan peta kat tangan. Tapi masa aku pegi tu banyak tempat tengah renovate.

Sekarang bile tengok N3 kengkawan blogger sekalian yang menepek gambar pegi bercuti ke Langkawi, bagai terasa di hati dan dalam otak aku si helang yang besau macam gajah tu memanggil-manggil aku terbang ke sana. Bile nak sampai aku pun tak tahulah... insyaAllahhhhh ade rezeki akan sampai jugak aku ke sana suatu hari nanti.

Tapi pengalaman yang tak aku boleh lupekan ialah... bila seorang mat salleh mintak air coke tapi pelayan kedai tu pegi bagi dia kopi. Tercengang-cengang mat saleh ngan minah saleh tu bile dibagi kopi. Hehehehe.... berkali-kali dia menyebut "coke" dalam loghat negeranya yang pekat tu ha kat pelayan tapi langsung tidak difahami. Udahnya aku tolong xplain kat pelayan tu barulah dia paham. Sampai sekarang bile aku ingatkan balik, aku cube kaitkan persamaan bunyi "coke" dengan "coffee", same ke!!!

Haaaa sape nak sponsor honeymoon ke-2 aku ngan En. Hubby ke Langkawi??? Cepat-cepat offer dibuka sekarang ni, Ehehehehe.... dapat sponsor bilik pun dah kire ok kan!!! Hahahahhaaa....


1 of the place that i want to go...  hu hu






2 Ng0mel-ng0mel:

Hanis MY said...

tak pernah pergi dn teringin sgt nk pergi sana...

Lieya said...

Haaaaa kalau balik Malaysia nanti bolehlah pegi...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.