~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

It's 32 Week

Okeyyy sudah 32 minggu 4 hari ni, so ada lagi 54 hari saja lagi nak jumpa ngan Cek Baby. Yihuuuu.. harap-harap segalanya dipermudahkan nanti dan semoga kami sentiasa dilindungi oleh yang Maha Esa. Alhamdulillahhh selama preggy ni aku berjaya untuk mengharungi dugaan yang diberikan oleh Allah, terima kasih En. Hubby yang sentiasa rajin melayan kerenah si isterinya ni. Hihiii.... and hopes it will continued until the day. InsyaAllahh...

Rakan seperjuangan dan yang seopis pun dah selamat melahirkan, seawal 2 minggu. Aku masih menghitung hari dan waktu itu. InsyaAllah semoga semuanya berjalan dengan lancar. 

Perihal barang kelengkapan Cek Baby, alhamdulillah hampir sempurna semuanya. Cuma masih adalah 2 3 barang yang belum disediakan. Beg untuk ke hospital pun dah dipack. Tinggal masuk barang-barang yang belum ada je. InsyaAllah akan cuba sedaya upaya lengkapkan secepat yang mungkin. Tadi pegi check-up pun misi cakap dah boleh masuk beg dalam bonet dah, standby jee kot apa-apa kan. Timbang berat badan... jeng jeng jenggggg... berat aku kini 57.5kg yehhhh... Hamekkk kau penangan kuat makan, kejap-kejap lapar kejap-kejap makan. Dalam masa 2 minggu berat badan aku naik 2.5kg. Ok misi tulis dengan pen kaler MERAH. Hahahahaaa... takpe baru 2.5kg kan.... So total berat badan naik before aku preggy ialah lebih kurang 10kg.

Kite tunggu pulak berat badan lagi 2 minggu, 11/11/2013 kene pegi check-up lagi. Yelahhh dah masuk 8 bulan ni check-up kene 2 minggu sekali. Nanti dah 9 bulan seminggu sekali pulak. Will see... Jangan misi nak suruh aku minum air gula lagi hudah... tobat nasuha aku kene minum air gula sebanyak 3 kali. 1st time minum masa preggy 3 bulan, time tu tengah mabuk-mabuk. Aku ni dah le tak berapa nak minum air manis-manis ni, sekali kene minum  air gula plus dengan pening-pening plus dengan gastrik... belum sampai time amik darah ke-2 habis semua air gula aku muntahkan. Bukan segaja aku muntahkan tapi memang takleh handle dek tekak aku dah. Selang 2 minggu misi call soh datang minum balik, tak ke haru namanya tu. 

Tapi alhamdulillah... masa minum kali ke-2 tu, aku boleh tahan sikit. Cara aku minum air gula tu???? haaaa ko minumlah air gula tu sekali lalu, jangan minum sikit-sikit. Buat naya tekak je kalau nak minum sikit-sikit, ramai yang aku tengok ibu-ibu yang saing aku minum tu. Dia orang dok minum sikit-sikit air gula tu, memanglah korang cari nahaskan. Aku memang taklah nak minum sikit-sikit aku tarik nafas panjang pastu aku bedal minum sekali lalu pastu ada belen lagi sikit lagi dalam 1 inchi dr dasar gelas aku terus aku buang kat singgi dan cuci gelas terus bagi misi. Gila ko dah lah bagi aku gelas besar gabakkkk... Ada akak yg aku jumpa masa sama-sama minum tu, dia kata kat klinik lain yang penah dia pegi misi bagi gelas kecik je. Ini kat klinik aku pegi ni, memang bapak besar punya gelas. Memang takdelah aku nak habiskan semuanya. Otak kene pandai sikit, camne caranya??? Sebelum minum tu ko hameklah tisu yang ada dekat singgi yang disediakan tu, pastu ko balut gelas besar tu konon-konon tak nak air gula tu tumpah. Lepas tu terus jalankan operasi minum sampai licin. Hahahahhaa...

Lepas minum aku tak duduk dalam klinik tu, aku p duduk kat luar amik udara segar lepas 2 jam baru aku masuk balik ke klinik tu. Itu pun lepas kuar dari klinik, habis keluar semua air gula tu. Tu takpelah pasal dah selamat darah aku diamik. Bacaan before minum 3.9 selepas minum 7.3.

Kemudian minum lagi masa kandungan cecah 28 minggu bacaan sebelum minum 3.5, lepas minum air gula 5.3. Yang ni pun alhamdulillah dipermudahkan... pun aku buat style macam minuman ke-2. Lepas  minum kepala pening.. aahahaha alasan??? Tak biasa minum manis-manis. Hihihi... ok sambung lagi nanti.








0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.