~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

No Paraben, No Sulphates Toiletries Set the series - PIGEON ka???

Hamekkk ko.. sikit punya panjang tajuk N3 kali ni. Hihihi takpe sesekali nak jugak tajuk panjang berjela. Mmmm so mummy to be... lagi-lagi yang nak dapat 1st baby macam aku ni ha. Apakah produk mandian yang akan korang gunakan untuk si baby korang???

Untuk aku.. memang memeningkan kepalalah nak mencari produk yang takde paraben takde sulphates bagai. Setiap kali pergi shopping complex habis aku belek satu-satu produk mandian baby yang ada kat situ. Fiffy, Carry Junior, Pureen, Baby Kiko, Johnson & Johnson, Tenderly, Tollyjoy pendek kata semua brand aku belek. Ada yang part syampoo takde paraben ok setuju untuk amik produk tu tapi bile belek kat losyen or mandian ada pulak parabennya. Kansel la pulak and cari lagi. Korang bayangkanlah berapa lama aku amik masa untuk decide part toiletries si baby ni. 

Sampai En. Hubby cakap... "Alaaa semua sama jeee... mana ada yang takde paraben and sulphates tu, mesti ada je". Ehhhh aku yang tak nak mengalah ni pun cakap, "Takpe kita cari pelan-pelan". Satu hari mesti jumpa punya, kalau nak ikutkan ada je produk yang takde tu semua. Cari yang organik kompom semua benda-benda macam tu takde. Tapi organik ni mahal sikitlah, nama pun organik. So Misi mencari diteruskan sampailah aku jumpa Set Pigeon Sakura Toiletries kat UO Angsana, dari yang aku tengok memang no paraben and no sulphates. Tapi masih ada masalah lagi, masalah apa??? Masalahnya dikalangan family aku memang takde sorang pun yang pernah gunakan produk Pigeon ni. So aku tak tahu tahap kebagusan produk ni. Harga?? Memang mahal sikitlah dari brand yang lain, tapi dah kata nak anak bebas dari segala bahan tu kan, so apa salahnya. Lagi pun bukannya setiap minggu ko kene beli set tu pun. Paling-paling mesti sebulan sekali.

Bila ada kelapangan kat opis, aku try search kat internet. Kalau ikut dari blogger-blogger memang kata set ni bagus, belum ada lagilah yang aku jumpa kata set ni tak bagus. Apa pun kite tengok dulu yeeee....

Pastu selain set mandian ni, Pigeon baru-baru ni aku tengok ada pulak buat promo, promo boleh trade-in botol lama. Wahhhhh lagi lagiii la macam best je kan. Ini macam kalau selalu Pigeon buat promo macam ni, memang aku guna botol brand Pigeon je la lepas ni. Kannnn... memang pandai Pigeon tarik pelanggan.


Benefits yang ada dalam PIGEON Sakura Baby Toiletries sets ni:-

  • Enriched with natural SAKURA extract to nourish and soothe sensitive skin
  • Proven safe for baby's sensitive skin
  • Hypoallergenic
  • Paraben-free
  • Sulphates-free
  • Free from colouring agents
  • Tear-free
  • pH balanced
  • Mild & Gentle
dan mengikut pembacaan aku dari blogger-blogger yang dah pakai set Pigeon ni, set ni memang bagus untuk si baby yang berkulit sensetif. So misal kata kulit anak aku nanti jenis sensitif memang takde masalahlah kalau pakai set ni. Maka dengan itu takdelah datangnya perkataan membazir... Bukan apa.. kita ni tak tahu jenis kulit si baby macam mana kan. Kang main belasah beli set mandian yang sebarang sekali dibuatnya alergik pulak tak ke dah membazir namanya. So untuk mengelakkan pembaziran berlaku adalah lebih baik beli yang betul-betul bagus punya. Bukanlah aku nak kondem brand lain, tidakkk.. tapi mencari yang bagus untuk si baby itu kan lebih baik sebelum terjadinya apa-apa.

So if korang rasa nak membelek dan membaca lagi pasal Pigeon ni bolehlah layari laman web rasminya kat sini... PIGEON

0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.