~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

They aRe s0 Gorge0us

Biskut Raya 2011

Yahhh mood berpuasa masih ade tapi nak puasa 6 tak jugak terpuasa-puasa. Adoiiii ape mau jadi ni!!!! Takpelah kite tengok pulak feel minggu depan macam mane. Hu hu hu... sekarang kite tengok resepi-resepi biskut yang aku buat untuk hari raya. Cewaahhhhh macamlah terrer sangatkan aku membuat biskut ni. Hahaha takdelah pandai mana, pasal setiap kali buat tu ade je spoilnye... Ade yg terkeraslah, ade bahan tak cukuplah, ade yang aku bakar hanguslah.... Hu huuu ape pun layankan aje biskut raye 2011 ni. Tapi 1 biskut yang aku buat tak fail ialahhhhh......
mau tau ape????

jeng

jeng

jenggg

|

|

|

|

|

|

V

picca c&p dari enchek google ye

Tu dia biskut coklat cip, inilah biskut yang aku buat paling menjadi. Sedap rangup dan berkrim. Hahahaha.... (ni kes masuk bakul angkat sendiri) Sampaikan sepupu aku makan mengulang-ngulang pastu menangis-nangis bile aku tak mau bagi dia lagi biskut ni. Gile ko nak bagi dia, kompom licin dikejakan kalau tak dihalang. Kalau dah sekali bakar habis licin dia pulun. Silap-silap aku pulak yang meraung pasal penat membuat tapi biskut tak nampak. Hu huuuu..

..... dan resepinya dah pun aku tepek pada N3 Famous Amos at Home Do you!!!!. Kalau korang nak copylah dari situ je, pasal aku malas nak tepek resepi yang berulang-berulang. Heeeee... cume untuk resepi raya ni aku tambahkan kuaci yang semakin menyedapkan lagi resepi ni. Tak cayeee??? Haaa silalah buat sendiriiii, baru tau kelazatannya.

Kemudian aku buat biskut Mazola, ni pun sonang je buatnya. Cume part nak menggoreng kacang tu jelah leceh sikit. Nasib baik ade kazen aku si Ayie yang rajin menggoreng dan memblender, aku tinggal menguli aje. Resepinye tengoklah kat bawah ehh... mase aku buat aku tak ikut pun sukatan sebenar, main agak-agaknye. Walaupun agak-agak tapi jadi ok biskut ni. Cume part pembakaran tu jelah ade ala-ala legam sikit, heeeeeeee pasal aku leka tengok tv.

BISKUT MAZOLA

Bahan-bahannya ;-D

  • 200gm Tepung Gandum
  • 200 gm Kacang Tanah (goreng tanpa minyak dan kisar halus)
  • 100gm Gula Halus
  • 1 botol kecil Minyak Mazola
  • Kuning Telur untuk hiasan
Cara-cara ;-D
  1. Gaul kacang tanah, tepung gandum dan gula hingga sebati.
  2. Tuangkan minyak mazola sedikit demi sedikit dan uli hingga menjadi doh yang lembut.
  3. Bentukkan mengikut citarasa yang disukai dan susun di dalam loyang yang telah dilenser dengan mentega.
  4. Sapukan atasnya kuning telur kemudian dibakar hingga kekuningan.
Okey resepi biskut lain akan aku sambung kat next N3 ye.... Selamat mencubeeee...

0 Ng0mel-ng0mel:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Life Must Go On |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.